מבוכה בבית המשפט

דוד קרויס הזדהה כ"נח אפשטיין"; מעצרו הוארך

לנציגי המשטרה שהביאו היום לביהמ"ש את דוד קרויס החשוד בתקיפת שוטר, לא היתה הוכחה כי אכן מדובר בו מאחר והוא לא נושא עמו תעודת זהות של "המדינה הציונית" (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קרויס בבית המשפט (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

מעצרו של דוד קרויס, שנעצר על ידי בלשי המשטרה בחשד למעורבותו בתקיפת שוטר בעבר, הוארך היום (שני) בבית המשפט ביממה אחת.

להארכת המעצר קדמה התפתחות משעשעת למדי, כשקרויס גו'ניור - בנו של יואליש ממאה שערים - סירב להודות שזהו שמו, וסיפר לשוטרים כי קוראים לו נח אפשטיין.

נציגי המשטרה שהביאו אותו היום לאולם בית משפט השלום בירושלים לשם הארכת מעצרו, טענו כי הם יודעים ששמו הוא דוד, אך מאחר והוא לא נושא עמו תעודת זהות של "המדינה הציונית" לא היתה להם כל הוכחה שהוא אכן דוד קרויס.

בשל כך, הדיון התנהל ותועד בפרוטוקול בית המשפט כ"מדינת ישראל נגד דוד נח אפשטיין".

השלכת החפץ על השוטרים, בגינה נעצר קרויס (צילום: דוד פרלמוטר)

וכך תיאר רס"ר ניר בן חיים, נציג המשטרה בדיון, את השתלשלות הדברים: "לפי החשד, המשיב היה מעורב באירוע שבמסגרתו נוצרה לאחרונה התקהלות בלתי חוקית אשר הובילה להתפרעות, ובמהלכה הותקפו שוטרים אשר באו לטפל באירוע בשכונת מאה שערים".

"אתמול, לאחר מספר רב של ימים בהם אנו מחפשים את המשיב, הוא הגיע לבית המשפט על מנת להיות נוכח בדיון של אנשים אחרים".

"בלשים שהגיעו לשם ביקשו ממנו להזדהות, והוא טען ששמו נוח אפשטיין. לאחר שהם ביררו יותר לעומר התברר כי שמו דוד וכי הוא דרוש לחקירה אצלנו...".

כך או כך, השופטת מיקה בנקי לא קיבלה במלואה את בקשת המשטרה להארכת מעצר בת שלושה ימים, והאריכה את מעצרו ביום אחד - הארכת מעצר פרוצדורלית - עד להסדרת מעצר בית שנקבע עבורו בישוב מירון.

פרקליטו של קרויס/"אפשטיין", עו"ד נדב גדליהו, אומר ל"כיכר השבת": "שוב המשטרה באה בקול תרועה ונענית בקול ענות חלושה. דוד אפשטיין לא הונה איש. שמו הוא גם נוח, וכל מאה שערים יודעת זאת. אין קשר בינו ובין העבירה המיוחסת, ובשל כך גם הורתה השופטת למעשה על מעצר בית. לא יהיה כלום כי אין כלום בתיק הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר