סוער בעיר האדומה

"להחזיר את כולנו בתשובה" • הסתה בחיפה נגד ישיבת 'נחלת הלויים'

דידי נישליס, בנו של מנכ"ל רדיו חיפה, העלה פוסט בפייסבוק עם סרטון תדמית של ישיבת "נחלת הלווים", והסית כי "הם מחפשים להיכנס ולהשתלט על מעוזות חילוניים" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל ישיבת 'נחלת הלווים' (צילום: אהרון ברוך ליבוביץ)

בחודשים האחרונים מתנהל מסע הסתה חסר תקדים נגד הגעת החרדים להתגורר בעיר חיפה ונגד הנציגות החרדית בעירייה, זאת בין היתר באמצעות החתמת תושבים נגד הגעת חרדים לשכונת 'רמת בגין' בחיפה, מלחמה בבתי משפט על מנת למנוע את הישארותה של ישיבת 'יד הרמב"ם' בשכונה, וקריאות תיגר באמצעות הרשתות החברתיות נגד התחרדות העיר.

כעת, פורץ המאבק החילוני את שכונת 'רמת בגין' ופעילים חילוניים יוצאים בקריאות מסיתות נגד הישיבה הוותיקה 'נחלת הלויים' החיפאית. אם לא די בכך, מי שבולט במאבק התושבים הוא דידי נישליס, בנו של מנכ"ל 'רדיו חיפה' דני נישליס.

דידי נישליס, תושב שכונת 'רמת בגין', הוא דמות בולטת במאבק שפרץ בשבועות האחרונים נגד ישיבת 'יד הרמב"ם'. כעת נראה כי המאבק בישיבה פתח תיבת פנדורה במאבקי חרדים חילונים בעיר.

בפוסט שפרסם נישליס בדף הפייסבוק שלו, הוא בחר לשתף סרטון תדמית ישן על ישיבת 'נחלת הלויים' שמיקומה בשכונת 'נווה שאנן' בעיר ודרך הסרטון לרכב על המאבק נגד החרדים.

המצגת של 'נחלת הלוויים"

וכך כתב: "ישיבה חרדית ליטאית בשם 'נחלת הלווים' מ'נווה שאנן' החליטה שלא טוב לה שיש חיפאים חילונים והם צריכים להציל אותנו ולהחזיר את כולנו בתשובה. או במילים שלהם - 'להפוך את העיר האדומה לעיר התורה!'.

"לפני כשבועיים הם הקימו ישיבה גדולה עם כ-70 אברכים בלב שכונת רמת בגין, צמוד למתנס ולבית ספר יסודי נופים. לכאורה דבר תמים (אם כי כנראה לא חוקי, והדבר נבדק בבית המשפט)... אבל כפי שניתן לראות בסרטון שהם עצמם הכינו - אין כאן שום דבר תמים. הם מחפשים להיכנס ולהשתלט על מעוזות חילוניים בתור אג'נדה, ויש להם שיטה, כסף וסבלנות".

נישליס, כאמור, הוא בנו של דני נישליס הבעלים והמנכ"ל של רדיו חיפה. כך שאם נדמה כי הגיגי השדרנים מוטים נגד צד אחד, הרי שלכאורה יש לכך סיבה.

רדיו חיפה העניק במה מורחבת למאבק החילוני נגד ישיבת 'יד הרמב"ם'. בתכנית 'זירה חופשית' בהגשתם של אלי לוי וענבר דותן הוקדשו 25 דקות לנושא, במהלכן התארחו דידי נישליס ומנכ"ל העירייה. הנציג החרדי מיכי אלפר שהועלה לשידור להגיב כנציג החרדי נבלם במהלך רוב השיחה והגיב: "אני לא יכול לסיים משפט ולהביע את עמדתי".

בשלב מסוים, לאחר שאלפר השמיע את עמדתו, החליט מגיש התכנית אלי לוי לזרוק את אלפר משידור: "תוריד אותו! הוא יכול להאזין אבל אני לא יכול לשמוע אותו! התכנית היא שלי. זאת השיטה שלהם (החרדים. א"ר) לקחת ילדים בני 12 ולהחזיר אותם בתשובה".

פנינו למנכ"ל הרדיו דני נישליס שסירב להגיב והפנה אותנו למחלקת החדשות של הרדיו, תגובתם לא התקבלה. לכשתתקבל, נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר