יומיים לאחר השמדת המנהרה

מעבר הסחורות ב'כרם שלום' ייפתח מחדש

צה"ל הודיע על פתיחת מעבר הסחורות בכרם שלום לאחר שהיה סגור מתחילת השבוע בשל סיכול מנהרת הטרור שנמצאה תחת המעבר ובצמוד לצינור הגז (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מעבר כרם שלום (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90 )

יומיים לאחר השמדת מנהרת הטרור בגבול רצועת עזה, דובר צה"ל מוסר כי מעבר הסחורות בכרם שלום יפתח מחר (ג') פיקוד הדרום השלים את תהליך סיכולה והשמדתה של מנהרת הטרור שנחפרה תחת המעבר וסיכל את האיום הביטחוני שהיוותה.

עם סיום המהלך, ולאחר הערכת מצב ביטחונית, הוחלט על השבת המעבר לפעילות.

"ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על המתרחש ברצועת עזה ועליו האחריות לרווחת אזרחיה. כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל או בריבונותה יענו בעוצמה ובנחרצות. צה"ל ימשיך לפעול לסיכול מאמצי ארגוני הטרור בתווך התת-קרקעי, בכל מקום בו יידרש לכך", נמסר בהודעת צה"ל.

כזכור, ביום ראשון בבוקר הסתיים סיכול והשמדה של מנהרת טרור שחדרה לשטח ישראל מתחת למעבר כרם שלום, זאת בהמשך לתקיפת חיל האוויר במוצאי שבת בעזה.

הפעולה בוצעה בהובלת פיקוד הדרום, במרחב המעבר, בשטח ישראל. מדובר במנהרת טרור המשויכת לארגון הטרור חמא"ס. המנהרה חצתה את גדר המערכת, עוברת תחת מעבר כרם שלום בסמוך לצינור הגז וממשיכה לשטח מצרים. המנהרה אותרה באמצעות יכולת משולבת טכנולוגית מודיעינית ומבצעית, ומאז נלמדה ונחקרה עד לנטרולה.

לאור מציאת המנהרה, הודיע צה"ל כי סגירת מעבר הסחורות בכרם שלום הוא צעד ביטחוני מתחייב לביטחון השוהים באזור המעבר. בצה"ל הטילו את האחריות מסגירת המעבר על ארגון הטרור חמאס שבוחר פעם אחר פעם לפגוע ברווחתם של תושבי עזה על ידי המשך פעילות הטרור שלו. כאמור, הערב הודיע צה"ל על פתיחתו מחדש של המעבר.

לפי ההערכה, מנהרת חמאס שהושמדה הייתה בעומק של כמה עשרות מטרים. כמו כן קיימת הערכה שגובהה ורוחבה גדולים ביחס למנהרות קודמות באופן שניתן להעביר דרכה כוח גדול בהיקף של כמה עשרות לוחמים ואמצעי לחימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר