פתרון מוזר לאלימות

ומי יגן על הקשישים בישראל? עובדים פלסטינים

לעתים קרובות נחשפות תמונות קשות של קשישים מוכים ומושפלים בבתי אבות. מתברר, כי לאחרונה העלו בכירים במשרד הבריאות פתרון חדש, שנוי במחלוקת: עובדים פלסטינים יטפלו בקשישים (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עצור בחשד להתעללות בקשישים. אילוסטרציה (צילום: Flash90)

לאחר ההבטחות של גורמים במשרד הבריאות לרשת את בתי האבות במצלמות, לערוך ביקורות פתע ולהוסיף כוח אדם, בעקבות מקרים רבים של התעללויות בקשישים במקומות אלו, האם המשרד משנה כיוון לטובת הצעה חדשה ומוזרה למדי?

בתושבת המדינה לבג"ץ, במענה לעתירת איגוד בתי האבות להוסיף עובדים זרים לענף הסיעוד, נכתב - לפי הפרסום ב'ידיעות אחרונות': "בכוונת הגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה הרלוונטיים לבחון את ההמלצה לממשלה להתיר את כניסתם לישראל למטרות עבודה של עובדים פלסטינים, וזאת לשם שילובם בענף עבודה מוגדר זה".

עו"ד רן רוזנברג, סגן בכיר במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, הוסיף בתצהיר עליו חתום גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "מטבע הדברים, קידום מהלך זה מחייב תיאום בדרגים המדיניים והמקצועיים הבכירים ביותר, כמו גם את עיגונו בהחלטת הממשלה".

גורמים במערכת הבריאות מביעים פליאה על הצעה שנויה במחלוקת זו. לדבריהם, כפי שמצוטטים בעיתון, "בכל מדינות העולם מקובל שעובדים זרים עוסקים במקצועות הסיעוד, אבל למה להכניס פלסטינים מהשטחים לישראל? למה לא להביא עובדים מנפאל או מהפיליפינים כמו שקורה בקהילה? מה יקרה אם מחר יוטל סגר על השטחים ולא תתאפשר כניסה של עובדים לישראל? מה יקרה בחגים, שבהם לא מותרת כניסה של פועלים מהגדה? זה פתרון הזוי".

הארכת מעצרו של חוסאם אבו אחמד בפרשת התעללות בקשישים חוסאם אבו אחמד (צילום: שמיר אלבז, ynet)

יצויין, כי אף שכיום מועסקים בישראל כ-60 אלף עובדים פלסטינים, רובם בענף הבניין והשאר בענפי החקלאות והתעשייה, "יש הבדל בין עבודה בשדה חקלאי או באתר בנייה לבין עבודה בבית אבות", מסביר בכיר בתחום הסיעוד: "מי יכול להיות ערב לביטחון של הקשישים? רוב הישראלים לא יסכימו למטפלים שמתגוררים ביהודה ושומרון".

ממשרד הבריאות נמסר: "מדובר בהחלטת ממשלה רוחבית על תוספת עובדים פלסטינים להרבה ענפים במשק, ביניהם גם לסיעוד. זו לא החלטה של משרד הבריאות אלא של האוצר והביטחון", וכן שסגן שר הבריאות מסתייג ממהלך הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר