צפו בראיון

יוסי גרין: "אנחנו לא מתחרים בנוסח קרליבך"

הזמר והחזן אברימי רוט והמלחין האגדי יוסי גרין בראיון וידאו משותף ל'כיכר השבת' לרגל השקת 'נוסח גרין', בו שואל מבקר המוזיקה נתנאל לייפר את כל השאלות הקשות • צפו (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: מדיה פרו)

בסופ"ש האחרון התקיימה שבת ההשקה לפרויקט "נוסח גרין" במלון היוקרה "וולדורף אסטוריה" בירושלים בהפקת יוחאי כפיר. לפני התיבה עבר החזן זמר אברימי רוט, בליווי שרוליק הרשטיק והמקהלה המורחבת, והמלחין החסידי הוותיק יוסי גרין ששיריו היו ההשראה לנוסח.

לרגל ההשקה שוחחתי עם הזמר והמלחין בראיון מיוחד שנערך מיד עם סיום סעודת מלווה המלכה המרגשת בהם ביצעו השניים את מיטב שיריו של יוסי גרין.

אני נמצא בהשקות של אלבומים, סינגלים וכדומה, בהשקה של נוסח עוד לא הייתי, אם אני מבין נכון מדובר במנגינות שלך יוסי שמולבשות על תפילות השבת?

יוסי גרין: זה אכן התחיל ככה, אבל היו כמה מקומות שלא היו לנו מנגינות מתאימות ואברימי תבע ממני לחנים חדשים זה רעיון שהתגשם ב"ה השבת וזו יוזמה יפה מאד שלו.

יש צורך בכלל בנוסח חדש?

אברימי רוט: אני חייב להקדים ולומר, אנחנו לא מחפשים להחליף נוסחים, אנחנו מחפשים לחדש ולגוון במיוחד היום שיש כל כך הרבה שבתות חזנות ושבתות נוסח קרליבך, שבתות מודזיץ ועוד, אמרתי לעצמי יש לנו מלחין בלע"ר חי ונושם איתנו עד 120, עם כל כך הרבה לחנים, עם כל כך הרבה נכסי צאן ברזל, בואו נעשה משהו.

האם אתם מתחרים בנוסח קרליבך?

יוסי גרין: לא ממש לא. אברימי בונה תפריט לשבתות, עוד גיוון. הוא בעל תפילה נודע בעולם והוא רוצה לתת ללקוחות שלו תפריט מוזיקלי מגוון.

אברימי רוט: אפשר לומר שנוסח גרין זה התחיל מלחנים שהלבשתי אותם על התפילה אבל המון המון חומר חדש שיוסי הלך ממש לכיוון של נוסח חוץ מהמנגינות שהיו עד עתה בפני עצמן וזה דבר חדש.

בניגוד לנוסח קרליבך שנחשב לקל יחסית לביצוע האם הנוסח החדש מתאים לכל אחד או רק לבעלי יכולת קולית גבוהה?

אברימי רוט: אם יורשה לי לומר בפני יוסי, קרליבך הייתה לו את הגאונות שבפשטות, יוסי יש לו גם וגם. אבל בסופו של דבר מה שיצא לנו שיש יצירות שהן קצת יותר מורכבות ויש דברים שהם מאד פשוטים, כך שכל אחד ייקח מה שהוא רוצה.

יוסי גרין: גם לקרליבך יש קטעים קשים יותר כמו משה ואהרן שיש להם כמה וריאציות ולא כל אחד יכול לבצע אותם בקלות.

האם זה ייעצר בנוסח לקבלת שבת או שיש תכניות גם לתפילת שחרית?

אברימי רוט: ב"ה כולם אהבו את מה שהיה, חשבנו שכולם ייברחו אבל בלע"ר הייתה הצלחה מעל ומעבר, אני חושב שאנחנו נמשיך, יש כבר תכניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר