נסיעת מבחן

'מסילות דוד המלך': הרכבת לי-ם יצאה לדרך

שמה של הרכבת מתל אביב לירושלים, שתחל לשמש את אזרחי ישראל כבר בפסח הקרוב, נקבע כ"מסילות דוד המלך". היום חנך שר התחבורה את נסיעת המבחן שלה • גלריה (תחבורה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שר התחבורה ב'נסיעת המבחן' (צילומים: Hadas Parush/Flash90)

הבוקר (שלישי) נערכה נסיעת מבחן לרכבת המהירה על המסילה החשמלית מתל אביב לירושלים, אותה חנך שר התחבורה, שאף הודיע על שמה החדש: "מסילות דוד המלך".

"מבחינתי זה יום היסטורי של נסיעת בכורה בקטר עם קרונות חשמליים במסילה של הרכבת המהירה לירושלים. אנחנו מתחברים לירושלים ומחברים את עיר הבירה. זה אירוע מרגש וממחיש את 70 שנות הקשר בין העם היהודי לירושלים בירת ישראל. קשר שהחל במלחמת העצמאות ונמשך עד עצם היום הזה", אמר כץ במהלך נסיעת המבחן שנמשכה כרבע שעה.

לדבריו, "לנוכח פקקי התנועה הכבדים בתוך תל אביב וירושלים, בעתיד רשת רכבות קלות יאספו את הנוסעים מהתחנות. בירושלים - הרכבת הקלה תגיע להדסה וגם ל'תחנת טראמפ' בעיר העתיקה, ובתל אביב - עבודות הקו האדום בעיצומם ויתחילו גם עבודות הקו הירוק והקו הסגול. יש לנו כאן היום אירוע היסטורי שמחברים את ירושלים בירת ישראל לכל הארץ בנסיעה מהירה ברכב".

"ירושלים עיר הבירה מתחברת לתל אביב. תוך 28 דקות יהיה אפשר להגיע ברכבת המהירה מתחנת ההגנה לתחנת האומה", ציין כץ והוסיף כי חלק מהרכבות יעצרו בנמל התעופה בן גוריון ואז הנסיעה תימשך כ-30 דקות.

פרויקט הענק, בו הושקעו כשבעה מיליארד שקל, צפוי ככל הנראה ליצור שינוי דרמטי בתחבורה הציבורית ולהפחית את מספר כלי הרכב הפרטיים בכבישים. במשרד התחבורה כבר הודיעו כי לקראת ערב פסח, הקו המהיר של הרכבת לירושלים יתחיל לפעול והנסיעה במהלך שלושת חודשי ההרצה תהיה בחינם, כדי שהציבור יתרגל לנסיעה בה.

מנכ"ל הרכבת שחר איילון אמר, כי עד לפתיחת הקו בערב פסח עוד צפויה עבודה מאומצת, כדי שלא תהיה התפשרות על נושא הבטיחו: "נעשה מאמץ עליון כדי שנחנוך את הקו המהיר", אמר.

לאחר שלושה חודשים ראשונים של נסיעה ללא תשלום, תינתן הנחה של 50% למחיר הנסיעה ברכבת בקו המהיר, עד להשלמת המכלול של פרויקט המסילה החשמלית בין ירושלים להרצליה. מהירות הרכבת המהירה תגיע ל-160 קמ"ש.

בשלב הראשון הרכבות ינועו על מסילה אחת, ובשלב מאוחר יותר תחל לפעול גם המסילה השניה. כמו כן, תחילה יגיעו שתי רכבות מהירות בשעה מתל אביב לירושלים, ועם הזמן יגיעו שש רכבות בשעה שינועו במהירות.

שר התחבורה דיווח, כי זימן אתמול לפגישה את שגריר ספרד בישראל בעקבות דיווח כי החברה הספרדית המספקת את עמודי החשמול לכל אורך מסילת הקו המהיר אינה עומדת בלוחות הזמנים, ורק על חלק מהמסילה היא סיפקה את עמודי החישמול. הוא דרש ממנו שהספרדים יעמדו בתנאי המרכז וההתחייבויות, ולדבריו אכן הובטח לו שייעשה הכל לשם כך.

(צילום: דוברות משרד התחבורה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר