"הכי מרגשת"

מחוות התפילין של חנן בן ארי לרועי חסן

המשורר רועי חסן חשף כיצד הגיעו התפילין המשפחתיות של סביו ז"ל של הזמר חנן בן ארי לידיו, כשהוא נרגש במיוחד מהמחווה "הכי מרגשת שמשהו אי פעם עשה עבורי" (ציצית)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
רועי והתפילין הסנטימנטליות (צילום: מתוך דף הפייסבוק)

המשורר הישראלי רועי חסן הצטלם כשהוא עטור בתפילין וטלית וחשף בדף הפייסבוק שלו את הסיפור המרגש שעומד מאחורי זוג התפילין החדש שלו שניתן לו במתנה על ידי הזמר המצליח, חנן בן ארי.

"לא יודע אם יש בסיפור הזה פואנטה, אבל יש בו אולי את המחווה הכי מרגשת שמישהו (שאני בקושי מכיר) עשה עבורי אי פעם", פתח חסן את דבריו.

"במעבר דירה האחרון איבדתי את התפילין שלי, אין לי מושג איך ואיפה או אולי בכלל השאלתי למישהו ושכחתי מזה", כותב רועי חסן, "בכל אופן, הציק לי שאין לי תפילין ובזמן האחרון זה כבר ממש התחיל להפריע לי. הרגשתי שאני חייב להתארגן על תפילין חדשים, לא כי יש לי הרהורי תשובה ואפילו לא כי אני מתכוון להניח עכשיו כל בוקר, אלא כי בתור יהודי מאמין חשוב לי שיהיו לי תפילין בבית, כמו שחשוב לי לתקוע מזוזות, למשל.

"בתור טבעוני (ועוד קודם לכן...) יש לי בעיה לרכוש דברים שעשויים מעור, ומה לעשות שרצועות התפילין עשויות מעור? האמת, במקרה הזה אין כמעט בעיה. יש אלפי תפילין שכבר קיימים בעולם, משומשים אך תקינים שלא עושים בהם שימוש. אז חשבתי מי מחבריי "הדוסים" יוכל לעזור לי למצוא תפילין משומשים ותקינים. התקשרתי לחנן בן ארי וביקשתי ממנו שיעזור לי עם זה. הוא אמר שיעזור בשמחה. ומאז עבר זמן ואין חדש בעניין".

מתוך דף הפייסבוק של רועי חסן

חסן ממשיך ומספר כי "לא מזמן התארחתי בהופעה של חנן בבית אבי חי בירושלים. זה היה סוג של חצי מופע חצי שיחה עם יואב קוטנר. החלק שלי במופע היה לשיר עם חנן שני שירים ולקחת חלק בשיחה. תוך כדי שיחה, עקצתי אותו עם הסיפור של התפילין. חנן סימן לי ביד שאסתכל על הקהל וראיתי את אבא שלו, שישב ממש מולי, מסמן לי שמעכשיו זה עליו, הוא דואג לי לתפילין.

"לפני שבועיים דיברתי עם חנן בטלפון ואחרי שעה שיחה הוא זרק לי "דרך אגב, התפילין שלך אצלי".

"פששש מה אתה אומר?"

"לא תפילין רגילים אחי".

"אלא?"

"התפילין של סבא שלי ז"ל".

חסן ממשיך וכותב כי "עכשיו סתם שתבינו, אם יש אדם אחד שחנן חוזר ומספר לי עליו, איזה אדם יחיד ומיוחד הוא היה וצדיק של אמת והשראה גדולה עבורו, זה סבא שלו".

"מה פתאום, אין סיכוי שאני לוקח אותם. תשאיר אותם אצלך", אמרתי.

"ואתה חושב שזה לא הדבר הראשון שאמרתי לאבא שלי? שאתן לך את התפילין שלי ואשאיר אצלי את של סבא".

"נו, אז מה הבעיה?"

"הבעיה היא שהוא מתעקש שהתפילין של סבא יהיו שלך".

"אבל למה?"

"אין לי מושג למה, אבל דבר אחד אני יודע, אבא שלי מאוד מאוד מאווווד אוהב אותך.... ולא, אל תשאל אותי למה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר