כתב אישום חמור

3 שוטרים שיסו כלבה בנערים ערבים שנחשדו ביידוי אבנים

"מה שראית עד עכשיו זה שום דבר", אמר אחד השוטרים שהואשמו היום, לילד הערבי הבוכה, לאחר שהפחיד אותו שוב ושוב באמצעות כלבה נובחת ששוסתה בו ובחברו (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כלב משטרתי. אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל)

שלושה שוטרים המשרתים בתחנת שלם בירושלים, הואשמו היום (שלישי) בית משפט השלום בעיר בגין תקיפה סתם ועבירות נוספות. שוטרת המשרתת ככלבנית בתחנה הוחלט כי תועמד לדין משמעתי בגין מעורבותה באירוע.

מכתב האישום אותו הגישה המחלקה לחקירות שוטרים עולה, כי לפני כשלושה חודשים, בשעות הערב, המתינו בתחנה שני קטינים ערבים שנעצרו קודם לכן בגין חשד שיידו אבנים על רכבים חולפים.

בשלב מסוים, ניגש אחד השוטרים לאחד מהם, אחז בו בחולצתו באזור העורף ודחף אותו אל תוך החדר, שם נכחו מי ששרת בתפקיד קצין תורן ביחידה והכלבנית שברשותה כלבה מסוג רועה בלגי, אותה החזיקה באמצעות רצועה.

"השוטר הטיח את גופו של המתלונן בקיר והורה לכלבה לתפוס אותו, וזאת בנוכחות הקצין התורן והכלבנית. ואכן, הכלבה התקדמה במהירות לכיוונו של המתלונן ואף נבחה בעוצמה לעברו. השוטר אמר לקטין - שהיה מבוהל מאוד וחשש לשלומו - כי אם לא יודה בחקירתו, ימשיך ויאיים עליו באמצעות הכלבה".

בעקבות כך, החל הקטין לצעוק מפחד ולבכות, אך השוטר הוציא אותו מהחדר ואיים עליו שוב באומרו "מה שראית עד עכשיו זה שום דבר". כל אותה עת, חרף העובדה שהמעשים בוצעו בנוכחותו, נמנע הקצין שהיה גם בתפקיד ראש המשמרת, מלעצור בעד השוטר מלבצע את המעשים, הוא גם לא דיווח על האירועים ואף נמנע מלתארם בדו"ח הפעולה שרשם לאחר מכן.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מיד לאחר מכן הוביל השוטר את הקטין השני לכיוון החדר. "הקטין, ששמע את בכיו של חברו ואת נביחות הכלבה, מיאן להיכנס לחדר בשל חששו, אחז במשקוף דלת החדר, אמר לשוטר כי הוא מפחד והפציר בו כי ימנע מלהכניסו פנימה, אך השוטר התעלם מתחנוניו של הקטין ודחף אותו בעל כורחו אל תוך החדר, שם הכלבה נבחה לכיוונו והתקדמה במהירות לעברו.

"בשל פחדו, החל הקטין לצעוק. בשלב זה הוציא אותו השוטר מהחדר, לא לפני שאיים עליו באומרו כי אם לא ישתף פעולה בחקירתו, יפגיש אותו פעם נוספת עם הכלבה. גם במקרה הזה הקצין התורן, שנכח אותה עת בחדר, נמנע מלעצור בעד השוטר מלבצע את המעשים ולא דיווח עליהם".

מקרה נוסף שמפורט בכתב האישום, התרחש אף הוא באותו ערב: במהלך סיור שגרתי בגבעה הצרפתית בירושלים, הבחינו השוטרים ברכב חונה בצד הכביש. הם ניגשו אל הרכב לצורך ביקורת שגרתית, במהלכה התפתח דין ודברים בין השוטרים לנוסע הרכב וחבריו, בעקבותיו הוחלט על מעצר הנוסע ואחד מחבריו.

"השניים נכבלו והוכנסו על ידי השוטרים אל שתי ניידות משטרה", נכתב בכתב האישום. "במהלך שהותו של המתלונן בתא העצורים בניידת, בעודו כבול בידיו, מאחורי גבו, נכנס אחד השוטרים אל תא העצורים והחל להכותו במספר אגרופים לראשו ולחלקי גופו".

"בהמשך, בהגיעם לתחנה, הובילו השוטרים את המתלונן לחדר החקירות. בהגיעם למעלית, אחז השוטר בראשו של המתלונן וחבט את ראשו - שלא כדין וללא כל צורך - בדלת המעלית, שהוחזקה פתוחה על ידי שוטרת שנכחה במקום. במהלך הנסיעה במעלית המשיך השוטר להכותו באמצעות מספר ברכיות שכוונו לרגליו ולבטנו. בסמוך לאחר מכן הגיע למקום הקצין התורן והחל לצעוק על המתלונן ולהכותו באמצעות מספר סטירות לפניו ולראשו. רק לאחר שהמתלונן החל לבכות, פסק הקצין התורן מלהכותו".

יצויין, כי בגין התנהגויות אלו, צפויים השוטרים החשודים להיענש חמורות, במידה ויורשעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר