דיווח בגרמניה

סוכנים שריגלו אחר ישראלים עבור איראן - ונעצרו

כוחות הביטחון הגרמניים ביצעו מעצרים של סוכנים איראניים החשודים בריגול אחר מטרות ישראליות. לפי הדיווחים בגרמניה הסוכנים פעלו מטעם משמרות המהפכה האיראניים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כוחות הביטחון בגרמניה פשטו היום (שלישי) בכמה ערים במדינה על בתיהם של סוכנים איראנים שחשודים בריגול אחר ישראלים, כך דיווחו היום כלי תקשורת בגרמניה.

לפי הדיווחים, הכוחות פשטו בין היתר על בתים בברלין ובמחוז בוואריה. צווי חיפוש של משרד התובע הכללי בגרמניה הוצאו כדי להתיר את החיפוש בבתי הסוכנים האיראנים, שלפי הדיווחים משתייכים לכוח קודס של משמרות המהפכה וייתכן שאף תכננו פיגועים כנגד הישראלים.

זו לא הפעם הראשונה בה נערכת פעילות ריגול של איראן על אדמת גרמניה, לפני כשנה גזר בית משפט גרמניה עונש מאסר של 4 שנים ו-3 חודשים על אזרח פקיסטני, שזוהה בשם סייד מוסטפה והורשע בגין ריגול לטובת איראן.

המרגל עקב בשליחות משמרות המהפכה באיראן אחר יו"ר האיגוד הגרמני-ישראלי לשעבר, ריינהולד רובה, המשמש גם כחבר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, ואחר פרופסור ישראלי-צרפתי. הפקיסטני היה סטודנט להנדסה באוניברסיטת ברמן וקיבל יותר מאלפיים אירו עבור פעולות הריגול.

בשבוע שעבר זימנה גרמניה את השגריר האיראני במדינה לשיחת נזיפה בגין ריגול בשטחה נגד גורמים וקבוצות בעלי קשרים לישראל. השיחה התקיימה בעקבות הרשעתו של האזרח הפקיסטני שפעל בשירות איראן וככל הנראה בשל המידע על המעצרים שנערכו היום במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר