חטפו קנס ונעלבו

שוטר מג"ב כתב בתיאור העבירה: "נראים חרדים"

בני משפחה שעלו על טרמפ, קיבלו דו"ח תנועה על כך שלא היו חגורים. אלא שמה שכתב עליהם השוטר בתיאור המקרה, קומם אותם: "נראים כחרדים". המשטרה: "אין בפירוט זה בכדי לפגוע" (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: Flash90)

ג', תושב ביתר שהיה בדרכו לבית שמש, נעצר על ידי שוטר לאחר שטרמפיסטים שאסף ישבו בספסל האחורי בלא שהם חגורים. ג' הבין כי אין מנוס מהדו"ח, אולם לא ציפה שהשוטר יכלול בפירוט המקרה את העובדה שמדובר בנוסעים חרדים, או כפי שהשוטר בחר לציין זאת: "נראים כחרדים".

"אני מקבל את הדו"ח לידיים ואני מסתכל כדי לראות בכמה כסף נפלתי" סיפר ג' בשיחה עם "כיכר השבת", "ופתאום אני רואה שבתיאור המקרה שמילא השוטר מופיעות מילים כמו חרדי, ולבושים כחרדים. למה זה חשוב?", תהה ג, "נראים כחרדים" זה משפט שמתאים יותר לתיאור חשודים בפשע, חשתי פגוע", סיכם ג.

אחד הדו"חות
דו"ח נוסף

נוסע אחר שקיבל גם הוא דו"ח, סיפר כי הרגיש מושפל כשראה שהשוטר מתאר אותו כאילו הוא דמות שונה ומסוכנת. "אנחנו חיים על יד כפר ערבי עוין ודיבורים כמו אלו מתאימים יותר לשם, לא לכאן" והוסיף "כולנו יהודים, ואפילו שטעינו ולא חגרנו אין זה ראוי להתייחס אלינו כאל יצורים מוזרים"

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מתנועת ש"ס שהתוודע לסיפור, אמר לכיכר השבת: "צר לי, כי דווקא בימים אלו אשר משטרת ישראל מנסה לגייס לשורותיה חרדים, בוגרי ישיבות, לתפקידים כאלו ואחרים - בוחר לו שוטר בודד להבליט את השוני של האזרח החרדי, תוך הכללה וניסיון לפגוע בציבור החרדי כולו, אני מצפה ממשטרת ישראל להוקיע את המעשה ע"מ שלא ישנה".

ממשטרת ישראל נמסר: "בפעילות אכיפת תנועה של שוטרי מג"ב במעבר בית"ר הבחין השוטר ברכב בו נראו מספר נוסעים לא חגורים. במסגרת דוח התנועה שנתן השוטר ליושבי הרכב וכמצופה ממנו, פירט השוטר ככל שניתן את פרטיהם של נשואי הדו"ח המהווה גם ראיה בבית המשפט לרבות לבושם. אין בפירוט זה בכדי לפגוע או להכליל את נוסעי הרכב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר