הסיפור שלא ייאמן

18 שנה אחרי: הרב שלמה בן עזרא ייבחר שוב במבשרת?

לפני 18 שנה נבחר הרב שלמה בן עזרא לרבה של מבשרת, אלא שבג"ץ ביטל את הבחירות ובמשך 18 שנה הבחירות נדחו שוב ושוב. היום, צפוי הרב בן עזרא להיבחר בשנית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בן עזרא במעונו של מרן זצ"ל לאחר הבחירות בשנת 2000 (צילום: באדיבות המצולם )

18 שנה אחרי שנבחר לרבה של מבשרת ובג"צ ביטל את הבחירה, הגאון רבי שלמה בן עזרא צפוי להיבחר היום (שלישי) פעם נוספת לתפקיד רבה של מבשרת.

לכאורה מדובר בעוד בחירת רב עיר, שוב - מתמודדים ומערכת בחירות מקומית לבחירת רב חדש, אך במבשרת מדובר בסיפור אחר.

לפני 18 שנה, הרב בן עזרא נבחר לרבה של מבשרת, חגג את הניצחון, הגיע למעונו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל והודה לו על התמיכה בו, לצידו ישב שר הדתות דאז יצחק כהן.

אלא ששבועות לאחר הבחירה, בג"ץ פסל את הבחירות בשל חשש לניגוד עניינים, וכך במשך שמונה עשרה שנה הבחירות נדחו, שוב ושוב.

הרב בן עזרא מתפלל להצלחתו, היום

בכל התקופה הזו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל הוציא פסק - עליו חתם גם זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצוק"ל - לפיו אסור להתמודד מול הרב בר עזרא, וכי התפקיד שמור לו עד שיתאפשר לקיים את הליך הבחירות.

לאחר 18 שנה במהלכן בכירי הציונות הדתית במבשרת עשו הכל בכדי לעכב את הבחירות, קבע בג"ץ בחודש שעבר כי אפשר לקיים את ההליך ודחה את העתירות.

היום (שלישי) מתקיימות הבחירות ושישה עשר חברי גוף הבוחר צפויים לבחור את רבה של מבשרת.

אם לא תהיה הפתעה, צפוי הרב בר עזרא להיבחר, ו-18 שנה אחרי - סוף סוף - להיכנס לתפקיד אליו נבחר. מול הרב בן עזרא מתמודד הרב יעקב כהן, רב שכונה בעיר ומרבני הציונות הדתית בעיר וכן עוד שמונה מתמודדים נוספים, בהם הרב גד אטיאס - רב מושב במטה יהודה, הרב יוסף שלוש - רב המועצה האיזורית דרום השרון, הרב אליהו פנחסי - מנהל מחלקת כשרות מבקשת ציון, הרב אליהו גרציאני - רב מושב לפידות והרב אברהם סגיס - מנהל מחלקת נישואין אשקלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר