תיעוד וידאו נדיר

מרן הרב שטיינמן: "כבוד זה רעל; אנשים קוברים מיליונים לתאוות"

שעות רבות שהה הגאון רבי שלום בער סורוצקין במחיצת מרן הרב שטיינמן זצ"ל. בסרטון וידאו מיוחד מתועדים חלק מהשיחות, בהן מתבטא מרן נגד הכבוד והממון • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(עריכה: מירי קוסובר; תמונה: ארכיון ע.ש.)

במלאת השלושים להסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן זצ"ל, 'כיכר השבת' מגיש וידאו מיוחד ובו קטעים נדירים, בהם התבטאויות של מרן זצ"ל שטרם פורסמו, אך הצד השווה שבדבריו הוא הזלזול והתיעוב שחש כלפי הכבוד והממון.

בקטעי הווידאו ניתן לראות את ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין מניח את שאלותיו על שולחנו של מרן זצ"ל, רובם עוסקים בנושאי חינוך, וחיזוק וביסוס רשת הכוללים והישיבות שבראשותו, וההנהגות מול גבירים שועי עולם שהחליטו לתרום מממונם להחזקת עמלי התורה.

בפתח הווידאו נראה מרן הרב שטיינמן יושב וחורט את חתימתו על שעון, במיוחד עבור יהודי אמריקאי שהבטיח סכום עצום לצדקה באם יקבל שעון עליו חרוטה חתימת מרן. הגראי"ל שמע, הסכים והתיישב לחרוט את חתימתו כדי להרבות תורה.

בשו"ת הנדיר המתעסק בענייני צדקה, ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', נראה מרן ראש הישיבה זצ"ל בהתבטאות נדירה: "אתה נותן לבן אדם כבוד - אתה נותן לו רעל!". לאחר מכן פרש מרן את משנתו בעניין החזקת תורה: "אם הוא לא רוצה לקבור את הכסף, ואנשים קברו מיליונים, מאה מיליון, אי אפשר לתאר כמה כסף הם קברו, קברו בעצמם, ואם היה נותן צדקה היה נשאר לו משהו.. אחרת מה אומרים? הלך לקבר".

הרב סורוצקין: "הצדקה הייתה עוזרת לו שיישאר לו הכסף?".

מרן זצ"ל: "אני לא יודע, אבל אפילו לא, אם היה נותן צדקה היה לו משהו, וכך אומרים שהלך לקבר. העיקר שבמוסדות 'עטרת שלמה' יש המון אברכים וזה תמיכה גדולה ללומדי תורה".

מאות שעות העביר הרב סורוצקין בחדרו של מרן זצ"ל, כשעיקרן עסק בענייני צדקה והחזקת עולם התורה. בדיסק מיוחד שיצא בסוף השבוע ויפורסם במגזין "עמי" יובא תיעוד ארוך מהפגישות הנדירות.

הרב סורוצקין: "יש באמריקה היום, הראש ישיבה כמה מניינים של יהודים שהיו פה בבית שבזכות שהראש ישיבה אמר להם נותנים 50 אחוז לצדקה. אמר לי יהודי שכל הצדקה שהוא נותן היה מאוד קשה לו, הוא עשה הרבה כסף מאוד מהר, ולהוציא כסף היה מאוד קשה לו, אז הוא אמר שאני יכול להגיד לראש ישיבה שכל הצדקה שייכת לראש ישיבה. כל מה שנתן, נתן לנו, נתן ל'מיר'".

מרן זצ"ל: "הוא לא נהיה עני מזה, הוא לא יכול להיות עני מזה, אף אחד לא נהיה עני מזה. הוא קובר מיליונים של דולרים לתאוות שלו לריק ולהבל".

הרב סורוצקין: "הזכותים של הראש ישיבה"...

מרן זצ"ל: "אני הגביר הכי גדול שיש בעולם"...

הרב סורוצקין: "בזכויות... הזכויות של הראש ישיבה... אני רק מעשה קוף, אני מוכן להיות ליד הראש ישיבה".

מרן זצ"ל: "אתה מיליארדר גדול, אתה גם גביר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר