המאבקים בחיפה

חבר ה'מועצת' תקף: "השטן רוצה להפריע"

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי התייחס למאבק בין תושביה החרדים של חיפה לראש העיר יונה יהב, ואמר כי: "שלוחות רבות לשטן, כוחכם רב מכוחו" (חרדים,בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נאום הגרב"מ אזרחי (צילום: באדיבות המצלם. תמונה ראשית: יעקב נחומי ויונתן זינדל, פלאש 90)

התבטאות חריפה: חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, שביקר אמש (שלישי) בעיר חיפה, נשא דברים בעיר והתייחס לנושא ישיבת 'יד הרמב"ם', הנמצאת במרכז המאבק בין תושבי העיר החרדים לראש העיר יונה יהב.

הרב אזרחי התייחס באופן חריג להתנהלות העירייה והעומד בראשה, אולם בלא שהזכיר את שמם במפורש: "כוחכם גדול מכוחו של השטן, יש לו שלוחות רבות והוא עושה את זה בכישרון רב", אמר הגרב"מ.

מטרת הביקור, הייתה השתתפותו כאורח כבוד בחנוכת בית הכנסת של הציבור הליטאי בשכונת הדר, בראשות רב הקהילה החרדית הגרי"י במברגר. אולם ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הנסיעה צפונה עלה אצל ראש הישיבה הצורך לחזק את בחורי הישיבה שפונתה על ידי העירייה רק לפני כשבועיים.

הגרב"מ אזרחי בכנס (צילום: יצחק שכטר)

הישיבה חזרה מאז למקום בצו בית המשפט שמתח ביקורת חריפה על התנהלות העירייה. הפרשה עוררה זעם רב וסימנה שלב נוסף וחריף במאבק בין המגזר החרדי וראש העיר בחיפה. כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת' מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי אף התבטא בחריפות ואמר כי "לרשע הזה (יהב) תהיה מפלה גדולה".

נאומו של חבר המועצת בקהילה הליטאית התרחש על רקע ביקורו זמן קצר קודם לכן בישיבת 'יד הרמב"ם'. בנאומו, הוא התייחס כאמור לנושא: "בין גברא לגברא נפלה בחלקי הזכות הגדולה להשתתף בחנוכת בית גדול לה'. בחסדי ה' יתברך הצלחתם בראשות הגאון הרב במברגר לקומם את הקהילות החרדיות כולם כאחד בעיר חיפה, הדבר לא עולה בקלות ועדיין לא עולה בקלות".

בשלב זה, החריף ראש הישיבה את הטון והתייחס למאבק בעיר: "הרבה שלוחים יש לו לשטן להפריע, אבל בעזרת ה' יתברך כוחכם גדול מכוחו של השטן הזה. יש לו שלוחות רבות לשטן, המטרה היא אחת – להפריע! הוא עושה את זה בכישרון רב ובכוח רב, אבל הקב"ה נותן לכם תעצומות גדולים מאלה". ראש הישיבה המשיך ובירך את ראשי הקהילה החרדית: "אנחנו רק מתפללים לבורא עולם שימשיך ויגביר את תעצומות הנפש והכוחות שזקוקים כדי לעמוד בפרץ ולהפוך את העיר חיפה לעיר חרדית גדולה, עיר של תורה, עיר של יראת שמים, עיר של ישיבות, עיר של בתי יעקב, עיר של קדושה, עיר של טהרה. כך היהי בעזרת ה' נתחזק חזק חזק עוד יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר