חודש אחרי האסון בפלטבוש

הסבתא בווידוי מצמרר: "השם, תודה שקיבלת קורבן ממני"

במכתב מרגש במיוחד שהגיע לידי 'כיכר השבת' כותבת הרבנית הנרייט חמרה, שאיבדה את בתה ו-3 נכדיה באסון השריפה בפלטבוש, על האסון הקשה וההתמודדות היומיומית. בלעדי (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק וכיכר השבת)

במשך חודש ימים שתקה הרבנית הנרייט חמרה; היא הסתגרה והתכנסה לתוך עצמה בניסיון להכיל את גודל האסון שפקד את משפחתה: בתה ושלושת נכדיה נספו באסון השריפה בפלטבוש, חתנה יוסף ושני נכדיה הנוספים אושפזו במצב קשה מאוד (ובינתיים מצבם בחסדי שמיים הולך ומשתפר).

במלאות השלושים לאסון, התיישבה הרבנית חמרה לכתוב מכתב מיוחד, בכתב ידה, בו היא מתייחסת לראשונה לאסון הנורא. המכתב המלא והמרגש נחשף כעת לראשונה ב"כיכר השבת" (המכתב המלא בתחתית הכתבה).

"ברוך דיין האמת" פותחת הרבנית את מכתבה: "רציתי להביע בכמה מילים ממבט של אמא וסבתא; המבכה את בתה האהובה, ואת נכדיה השלושה שנלקחו ממנה, בחטף - ברגע מר. אני אם שנשרף ליבה עת באה השמועה על בתה שנשרפה עם שלושת ילדיה הזכים והטהורים".

האם ממשיכה במכתבה הכואב: "אני אם שלא נרדמת בלילות וחושבת תמיד, איך בתי נאבקת על חייה וחיי ילדיה, מנסה להצילם ואין יכולת בידיה, מתייסרת ייסורים קשים ומרים ועולה היא וילדיה נקיים וברים לשמי מרומים, שעד כאן ולא יותר נקצב להם מאת ה' שוכן מרומים אלוקים חיים".

במילים כואבות ממשיכה האם לכתוב את ייסוריה: "אני אם שתמיד אבכה ואמרר על אסון זה שקרה. בכל עת בזוכרי את בתי וילדיה. את גדילתם וצמיחתם - שיכולה להיות ואיננה".

הרבנית אהובה מסעודה: "עם כל זאת רציתי לומר, שבאחת הפעמים שהתפללתי בימים האחרונים, אמרתי לה': 'ריבונו של עולם, אני מודה לך שקרבן זה הוא ממשפחתי, שבחרת בשושנים ובוורדים שיהיו קרבן לפניך, אלה שחונכו לדרך של תורה, מצוות ונדיבות הלב".

הלווית בני המשפחה (צילום: דוד זר)

הסבתא ממשיכה וכותבת על שלושת נכדיה שנספו באסון: "ילדים אלה שהיו שרים סביב שולחן שבת לאורחים שהיו מוזמנים תמיד על ידי בתי וחתני יוסף, ה' יאריך ימיו בטוב ובנעימים".

"ומתפללת אני לך ה'" מוסיפה הרבנית חמרה: "על שאר האחים, שילת דניאל ואברהם, שה' ישלח להם רפואה שלמה, ויתן להם את הכוח להמשיך ולעלות מעלה במעלות התורה והיראה".

הסבתא ממשיכה לספר על מה שעובר עליה בימים קשים אלו: "אני עוד לא מאמינה שלוזה וילדיה אינם איתנו, מדמיינת אותם עדיין מגיעים אלינו".

בשלב זה, פונה הרבנית חמרה למי שייחשף לתוכן המכתב: "אבל אם זה קרה והקרבן עלה, מבקשת אני מכם שהקרבן לא יעלה חינם, ושלא נפספס את המטרה. כל אחד ואחת מאיתנו יודע איפה צריך להתחזק ומה כדאי לקבל, אפילו קבלה קטנה. כדי שנזכה לחנך את ילדינו בתורה ובדרך ארץ, לכבד אחד את השני ולראות מעלת חברינו".

האם כותבת לרבנים שהגיעו לנחם: "מודה אני לכם, לרבנים החשובים שהגיעו לכבד אותנו, מודה לכל מי שעזר וסייע במלאכת קודש זו, שה' ישלם שכרכם".

את המכתב מסיימת הרבנית חמרה במילים: "שנזכה שיבוא משיח במהרה בימנו ונראה אותם בתחיית המתים ונשמח בהם יחד. אמן".

המכתב המלא הנחשף ב"כיכר השבת"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר