מי העניק את קופסת הסיגרים היוקרתית לביהמ"ש העליון?

קופסת סיגרים יוקרתית שהגיעה כמתנה לבית המשפט העליון ממקור שטרם נודע חושפת רשימת מתנות ארוכה אותן מקבלים שופטי בית המשפט מאנשים רבים, מקור המתנה פורסם לאחר מכן על ידי בית המשפט (משפט)

(צילום: שאטרסטוק)

ב"גלובס" פורסמה השבוע רשימת המתנות שהתקבלו בבית המשפט העליון בשבע השנים האחרונות, אלא שמסתבר שבית המשפט מסרב לחשוף למי יועדו חלק מהמתנות, ובפרט אחת מסקרנת: קופסת סיגרים.

כתב גלובס חן מענית פרסם אתמול (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו כי: "אחת המתנות שהתקבלו בשנה האחרונה, מה מוזר, הייתה קופסת סיגרים. ניסיתי לברר עם דוברת הנהלת בתי המשפט מי נתן את המתנה הזאת ואיזה שופט קיבל אותה אבל היא מסרבת להשיב לי. חבל שהמערכת שמטיפה לשקיפות אינה שקופה בעצמה".

רשימת המתנות נחשפה לאחר בקשה שהגישה עמותת "הצלחה", שדרשה לקבל פירוט מכוח חוק חופש המידע, עם זאת, הנהלת בתי המשפט לא העבירה תיעוד של מתנות שקיבלו שופטים שאינם מכהנים בעליון אלא בערכאות הנמוכות.

מענית ציין עוד כי שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר קיבל במתנה מחזיק עטים משגרירות סין; נשיאת העליון בדימוס, מרים נאור, קיבלה במתנה ספל וצלחת מסגנית שרת המשפטים של רוסיה. הנשיאה המכהנת אסתר חיות קיבלה פסלון של דובי צבעוני.

קופסת הסיגרים היוקרתית המדוברת התקבלה לאחרונה כמתנה לביהמ"ש העליון ממקור לא ידוע, כך עולה מרשימת המתנות שהועברו לבית המשפט העליון ולשופטיו מיולי 2010.

לסיום, סיכם מענית, כי לדברי הנהלת בתי המשפט, המתנות שמקבלים שופטי העליון מועברות לרישום במחלקת המוזיאון בעליון, ולאחר מכן רובן נשמרות במחסן בית המשפט ומיעוטן מפוזר בין אגפיו השונים.

ממערכת בתי המשפט נמסר בתגובה כי פרטי השופט נמסרו ביום שלישי בערב גם לחן מענית, כמו לעיתונאים נוספים על פי דרישתם:

"המתנות הניתנות לבית המשפט העליון או למי משופטיו הן ככלל מאת גורמים רשמיים מחו"ל במסגרת ביקורים של גורמים אלה בישראל או במסגרת ביקורים של שופטי בית המשפט העליון אצל גורמים אלה בחו"ל. זאת בהתאם לנהוג ולמקובל בביקורים מסוג זה.

הקופסה שבה מדובר נתקבלה בבית המשפט העליון ובטעות לא נרשמו פרטי הנותן. יודגש כי עם קבלתה הועברה הקופסה למחסן המתנות מבלי שנפתחה ומבלי שנעשה בה שימוש כלשהו (על גבי הקופסא נכתב כי היא מכילה סיגרלות). משהתברר כי הקופסא נפגמה והתפרקה היא הושלכה לפח.

לאור פניות בעניין זה נעשה בירור נוסף ממנו עולה כי הקופסה ניתנה בשנת 2016 כתשורה לשופט (כתוארו אז) חנן מלצר מאת שופטי בית המשפט העליון של הונדורס שביקרו בישראל והתארחו בבית המשפט והועברה על ידו מידית למחסן המתנות כאמור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר