"נס חנוכה"

הלקוח התעקש שהמצווה לא הזיקה - וזוכה

מרגש: שריפה שפרצה באחד מלילות החנוכה גרמה לנזק רב וכנגד הנתבע נטען כי החנוכיה שלו היא זו שגרמה לשריפה. הלקוח התעקש שלא ייתכן שהמצווה תזיק, ואכן צדק (חרדים)

(צילום: שאטרסטוק)

אנו רגילים לצטט את המשפט "שלוחי מצווה אינם ניזוקים", אך לא תמיד מרגישים את זה מספיק בצורה מוחשית. עו"ד בנימין ארביב ראה מקרוב כיצד תחושה זו של אחד מלקוחותיו הביאה בסופו של דבר לזיכויו ולמחיקת תביעה כספית נגדו השבוע.

"זה נשמע בדיוק כמו עוד טרילר לסיפורי צדיקים, אך הפעם זה סיפור אמיתי קלאסי", מספר ארביב ל'כיכר השבת', "על פי כתב התביעה בו יצגתי נתבע, נטען כי בחודש דצמבר 2015 הדליק הנתבע נרות חנוכה כאשר נר מהחנוכיה שלו נפל אל תוך החצר המשותפת וגרם לשריפה של אופנוע שהיה במקום והצית את ביתו של התובע. הלקוח שלי, צדיק ואיש מאמין, פנה אלי וטען בנחישות כי אין מצב שנרות חנוכה יגרמו לנזק ואמר כי הוא יודע שהנר לא נפל מהחנוכייה".

"כדרכם של עורכי הדין אמיתתו של הלקוח היא האמת ועם זה יוצאים לדרך. התובע תבע את חברת הביטוח שברשותו והם חזרו בתביעת שיבוב אל הנתבע-הלקוח שלי. הכל התנהל כשורה, הלקוח שלי קיבל את התביעה אנחנו הוצאנו כתב הגנה מפורט והדיון היה אמור להתקיים השבוע ביום שני בביהמ"ש השלום בנצרת", מספר ארביב.

עו"ד ארביב

"בהגנה טענו שתי טענות מרכזיות, הראשונה היא שנר אם נופל מקומה ראשונה ומקבל מכה מעוצמת הנפילה לא יכול להישאר דלוק. והשנייה ככל והנר נשאר דלוק האופנוע שעליו "נפל" הנר הינו של הדיירים שתבעו ועמד כגרוטאה נטושה ואילו לא היה שם לא היה משמש כחומר בערה "לנר שנפל" ולשריפה שקרתה".

"שמרתי לדיון ההוכחות טענה אחת ששווה אלף מילים והיא תצלום של כיבוי אש מרגע השריפה ובו רואים את החנוכיה דלוקה (בזמן השריפה) ובה 6 נרות, מיד פתחתי לוח שנה עברי לבדוק בתאריך השריפה כמה נרות היו צריכים לדלוק באותו היום והפלא ופלא היה זה היום החמישי לחנוכה ועם השמש היו צריכים לדלוק 6 נרות ובתצלום של כיבוי האש מרגע השרפה נראו בבירור ששת הנרות עדיין דולקים. ברגע זה הבנתי שהתיק נגמר ואנחנו בדרך הנכונה...", מספר ארביב.

יום לפני הדיון התובע יצר קשר "למשש את הדופק" לקראת מחר ושואל אם אני רוצה להתקדם לפשרה. אמרתי לו שהפשרה היחידה שאני מוכן להתפשר זה שימחקו את התביעה ואני מוכן לוותר על לו הוצאות. כששאל למה אני בטוח? הצגתי לו את הראיות, התובע מילא פיו במים ואמר "קיבלתי אני מוחק את התביעה" שהתקשרתי לבשר ללקוח ההתרגשות הייתה עצומה, שכן אמר לי "ידעתי, ידעתי שלא אנזק ממצווה שעשיתי", סיים עו"ד ארביב את הסיפור המרגש.

"גם בעולם המשפטי אנו משתמשים במאמר חז"ל "כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן" המלצתי היא לבחון כל תביעה לגופה ולא למהר ולהגיד "אין סיכוי" הכל אפשרי רק לוקח זמן והשקעה", מסכם ארביב.

ההודעה על ביטול התביעה
ההוכחה שהצילה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר