מתקפה חריפה נגד הח"כ הדתי

הגר"ד יוסף על גליק: יש לו דת עקומה; לא יאבה ה' סלוח לו

חבר מועצת חכמי התורה, מסביר את המטרה ב'חוק המרכולים' ומבהיר כי "אנחנו לא רוצים מלחמת אחים", ותוקף בחריפות את ח"כ יהודה גליק: "מה זה בשביל אחד כזה שבת קודש? לצערנו" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: בן ציון שריף; תמונה: דוד כהן - פלאש 90)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף התייחס השבוע, במהלך שיעורו השבועי בבית המדרש 'יחווה דעת', לסערת חוק המרכולים ואמר כי המטרה היא לעצור את הסחף ולא ליצור מלחמת אחים. הרב גם תקף בחריפות את ח"כ יהודה גליק שלא הגיע להצביע על החוק ואמר: "מה זה בשביל אחד כזה שבת קודש? לצערנו הרב".

במהלך השיעור, אמר הגר"ד יוסף כי "אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה שעוברים ניסיונות קשים מאוד, כמה כאב שראינו בשבוע שעבר איך עומדים אנשים ומחרפים מערכות אלוקים חיים, יושבים ומדברים. לצערי הרב, גם בתוך המחנה שלנו, יש כאלה שאמרו 'מאי אהנו לן רבנן?'. גדולי ישראל קבעו שצריכים לתקן את החוק - בגלל שזה פרצה".

"אנחנו, לצערנו הרב, אני אומר - אנחנו לא יכולים לכפות על החילונים לשמור שבת. אנחנו לא יכולים", המשיך חבר המועצת, "אני לא יכול להרביץ להם מכות... אם ארביץ להם מה יקרה? א - לא יחזרו בתשובה. ב - הם יחזירו לי...".

"אנחנו לא רוצים מלחמת אחים, חס ושלום", הכריז הגר"ד יוסף, "אנחנו לא רוצים לנסות להחזיר מישהו בתשובה על ידי כפייה, כי זה לא יעזור, אין לנו את הכלים לזה. מה שאנחנו מבקשים, לכל הפחות, לשמור על הקיים. כמה זה כואב היום שהולכים לתל אביב, זה יותר גרוע מפריז, תאמינו לי, מבחינת התועבות שיש בתל אביב, זה יותר גרוע מפריז, קוראים לה 'העיר העברית הראשונה'...".

"אנחנו רוצים לעצור את הסחף הזה", הדגיש הרב, "ולכן גדולי ישראל, הגאון הרב שטיינמן - לפני כמה חודשים, הוא דיבר שצריך להילחם על החוק הזה".

בשלב הזה, לראשונה - רב בכיר ספרדי מתייחס לסערת יהודה גליק והניסיון של אריה דרעי להביאו למליאה שעות לאחר קבורת רעייתו: "אבי מורי פעם פסק, הייתה פעם הצבעה בכנסת. אם אתם זוכרים, כשבגין היה רוה"מ והיה הסכם שלום עם מצרים, והביאו את החוק הזה לכנסת. היה ח"כ אחד שהיה יושב 'שבעה', והוא התקשר אל אבי ושאל אם מותר לו ללכת להצביע ואמר לו שכן. שם זה היה נושא שבכל מקרה היה רוב, אבל לא היה דבר של מצווה, אפשר להסתדר בלעדיו, ק"ו פה שזה היה על חודו של קול".

ח"כ יהודה גליק בראיון ל"כיכר השבת", השבוע

חבר המועצת תקף בחריפות את ח"כ יהודה גליק ואמר: "אז אותו אחד שישב 'שבעה' ולא רצה לבוא... הוא ישב 'שבעה'.. אם זה היה מדובר על הר הבית - שחייבי כרת מי שעולה להר הבית, זה גליק הזה, יהודה גליק הוא אדם שעולה להר הבית, הוא נלחם על עלייה להר הבית, 'לא יאבה ה' סלוח לו', אז האדם הזה - אם זה היה על הר הבית הוא בוודאי היה בא בתוך השבעה, אבל כשמדובר על שבת קודש, מה זה בשביל אחד כזה שבת קודש? לצערנו הרב"

"איך כולם מתנפלים וצועקים 'פגעו בו, פגעו בו', פוגעים בכבוד שבת קודש! פוגעים בקדוש ברוך הוא! ובאים ומדברים שפוגעים בבן אדם הזה? באדם כזה שכל מה שיש לו, הדת שלו זה הר הבית, יש לו דת עקומה - האיש הזה. בוודאי שהוא היה צריך לבוא ולהצביע, אין בזה שאלה הלכתית".

"הם עשו להם דת חדשה - דת של הר הבית, דת של הר הבית, דת של חיובי כרת, ומה עם שבת קודש? שום דבר", הוסיף רבי דוד יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר