פרסום ראשון

בג"ץ עצר את מינוי הרב שלמה בן עזרא במבשרת

הסיוט שלא נגמר: בבוקר שאחרי בחירתו לתפקיד רבה של מבשרת, 18 שנה אחרי שנבחר ונפסל, שופט העליון דוד מינץ עצר - שוב - את מינוי רבי שלמה בן עזרא, בחודש ימים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בן עזרא, אתמול (צילום: באדיבות המצלם )

פרסום ראשון: 18 שנה המתין הגאון רבי שלמה בן עזרא להיכנס לתפקיד רבה של מבשרת, אמש (שלישי) הוא סוף סוף נבחר לתפקיד ברוב של עשרה קולות מתוך שישה עשר חברי גוף הבוחר, הוא הספיק לחגוג את הניצחון - אך הבוקר בג"ץ עצר שוב את המינוי, בחודש ימים לפחות.

השופט דוד מינץ קיבל את בקשת עו"ד אשר דל שביקש לצו ביניים עד למינוי והורה למדינה להשיב לטענות שעולות מהעתירה בתוך חודש ימים ועד אז לא להכתיר את הרב בן עזרא.

הכרזת תוצאות הבחירות, אמש

עו"ד אשד דל הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את עיקר הטענות ואמר: "בעבר בניסיון הראשון שלו להתמודד על התפקיד הרב בן עזרא כבר נתפש בקלקלתו ובג"ץ כבר קבע שהוא בחש מאחורי הקלעים במינוי מקורביו לאסיפה הבוחרת את רב העיר".

לדבריו: "הטענה היא שגם הבחירות הנוכחיות היו תפורות מראש כדי למנות את הרב בן עזרא ובהתאם לכך מונו אנשים לגוף הבוחר כדי לבחור בו. זה לא בחירות אמיתיות ולרבנים האחרים שהתמודדו לא היה סיכוי מול המהלך של הרב בן עזרא".

העותר. עו"ד אשר דל

כזכור, הרב בן עזרא נבחר לתפקיד בפעם השנייה, לאחר שבשנת 2000, לפני 18 שנה, הוא נבחר לתפקיד והגיע להודות למרן הגר"ע יוסף זצ"ל על התמיכה, אך בג"ץ פסל את הבחירות בשל ניגוד עניינים.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל הוציא פסק - עליו חתם גם זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצוק"ל - לפיו אסור להתמודד מול הרב בר עזרא, וכי התפקיד שמור לו עד שיתאפשר לקיים את הליך הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר