לטובתם:

קיבלה סירוב להעברת הילדים למוסדות חינוך חדשים

מסגרות החינוך בקיבוץ אליו עברה אם גרושה קסמו לה מאוד והיא החליטה להעביר אליהן את שני ילדיה מבלי לקבל את הסכמת אביהם. את האישור של בית המשפט למהלך היא נזכרה לבקש חודש אחד בלבד לפני תחילת השנה (משפט)

העברת ילדים למוסדות חינוך חדשים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

יום לפני תחילת שנת הלימודים תשע"ז (2016-2017) השופטת אביבית נחמיאס מבית המשפט למשפחה בטבריה דחתה בקשה בהולה של אם לרישום שני ילדיה למוסדות חינוך חדשים. בפסק הדין, שהותר לפרסום באחרונה, התקבלה המלצת העובדת הסוציאלית כי טובת הילדים היא להישאר במוסדות הנוכחיים, והאם חויבה בהוצאות משפט בסך 7,500 שקל.

שנה לאחר הגירושין מבעלה העתיקה אם לשניים (בן 7 ובת 5) את מגוריה לקיבוץ הסמוך לעיר המגורים של המשפחה.

לפני סיום שנת הלימודים תשע"ו (2015-2016), היא החליטה להעביר את ילדיה למוסדות החינוכיים בקיבוץ וערכה להם מסיבות פרידה מהמסגרות הנוכחיות. כחודש לפני תחילת שנת הלימודים החדשה – היא הגישה בקשה בהולה לרישומם למסגרות החדשות בקיבוץ בטענה שהמסגרות שם איכותיות יותר ויעשירו את הילדים. במסגרת הבקשה האם ציינה כי אבי הילדים הסכים למעבר, בהודעת sms.

אלא שהאב הכחיש שהסכים להוצאת ילדיו מהמסגרות הנוכחיות והוסיף כי מה שמעניין את האם הוא שהמוסדות יהיו קרובים למקום מגוריו של בן זוגה הנוכחי ולא סוג החינוך ואיכותו.

על אף שהזמן דחק בשופטת נחמיאס, היא ביקשה מעובדת סוציאלית לערוך תסקיר לגבי הסוגייה. בתסקיר שהוגש ממש בסמוך לפתיחת שנת הלימודים, המליצה העו"ס נגד המעבר לאחר שמצאה כי הם משולבים במסגרות חינוכיות טובות ובאופן מוצלח, וכי אין טעם להעביר אותם למסגרות אחרות כאשר לא ברור אם האם אכן תשתקע בקיבוץ, וקיים חשש שהילדים ייאלצו שוב להחליף מסגרות.

קרקס בבית המשפט

השופטת נחמיאס קיבלה את עמדת העובדת הסוציאלית לאחר שציינה כי בסכסוך על החלטות הנוגעות לחינוכו של קטין, טובתו היא "עמוד האש ועמוד הענן שיוליכנו הדרך".

השופטת העירה לאם על התנהלותה וכתבה כי הגשת בקשה מעין זו, בסד זמנים כל כך צפוף – כחודש אחד בלבד לפני תחילת שנת הלימודים, וכשהילדים אינם יודעים לאיזה בית ספר הם ילכו מחר – בוודאי אינה משרתת את טובתם.

בנוסף, השופטת הסבירה כי קבלת תביעת האם לשינוי מקום הלימודים של הקטינים תעמוד בסתירה להסכם הגירושין שנחתם עם אביהם, ולפיו האב צריך להסכים לשינוי מוסד לימוד.

השופטת ציינה כי בעוד האם טענה כי האב הביע הסכמה במסרונים, המסרונים שהוא הציג לה מעידים כי הוא הסכים למעבר הדירה של האם עם הילדים אך מעולם לא הסכים להעברתם למוסדות חינוך חדשים. למעשה, מההודעות עלה בבירור שהוא התנגד לכך, כאשר בין היתר הדברים כתב לה בתגובה על הודעתה בנושא כי "כשנגיע לבית המשפט תראי איזה קרקס אני עושה ממך ואיך את יוצאת מופסדת".

לאור כל האמור, השופטת שוכנעה כי במקרה זה טובת הקטינים היא להישאר במוסדות החינוך בהם הם לומדים כעת, ולכן, התביעה לשינוי מוסדות החינוך נדחתה – יום אחד בלבד לפני תחילת שנת הלימודים. האם חויבה בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 7,500 שקל.

עורכי דין דיני משפחה • לפסק הדין לחץ כאן

הכותבת: עו"ד נאוה נבון ברנדזל עוסקת ב- דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותבת לא ייצגה בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר