הפיץ בבסיס

"נכסח וננצח": חייל קרא לנקמה על רצח הרב שבח

חופש הביטוי? בית הדין הצבאי ידון היום בעניינו של חייל החשוד כי הפיץ בבסיס צבאי מנשרים עם קריאה לנקמה בערבים על רצח הרב רזיאל שבח. עורכי דינו של החייל מציגים גרסה מקורית במיוחד (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב שבח הי"ד - והקריאה לנקמה על הירצחו (צילום: מד"א / ynet)

"הודעה בדבר הקמת יח"מ לפעולות תג, בתגובה לרצח הנוראי שאירע בחוות גלעד, ובנקמה לשפך דמו של הקדוש הרב רזיאל שבח השם יקום דמו", כך נכתב בראש העלון שהופץ על ידי חייל, שנעצר אתמול בשל כך.

בעלונים שהפיץ בתוך הבסיס הצבאי בו הוא משרת נכתב עוד: "מתארגנת הקמתה מחדש של יחידת פעולות תגמול, להחזרת הכבוד הלאומי: בעוז ובעוצמה נילחם ונכסח! נכסח ננצח! אם אתה חש הזדהות עם מטרות היחידה - הצטרף אלינו! היה אחינו לנשק!".

בשעה 14:00 יובא החייל לדיון בבית הדין הצבאי ביפו, לאחר שנחקר במהלך הלילה ביחידה המרכזית של המשטרה הצבאית במחוז דן ומסר את גרסתו לחשדות.

אלמנתו של הרב שבח בעת הלוייתו (באדיבות המצלם)

לדברי עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' שמייצג את החייל, "מרשי תושב יהודה ושומרון, כואב מאד את הירצחו של הרב רזיאל שבח, וסבור כי דם המתיישבים ביהודה ושומרון הפקר אל מול הטרור הרצחני, וכי המדיניות הביטחונית של צה"ל אינה מגנה על אזרחי ישראל".

גרסת ההגנה היא, כי לחייל לא היתה כל כוונה להקים יחידה או להפר את החוק: "מרשי אינו מתאים לשרות בצה"ל, צה"ל התעקש לגייסו והוא אף נכלא לאחרונה למספר שבועות בכלא הצבאי, ולאור הלחץ של צה"ל על מרשי - הוא נדחק לבצע מעשים שיביאו אותו בכדי לקבל פטור משרות, הכל במסגרת חופש הביטוי, ומתוך זכותו החוקתית והדמוקרטית", טוען עו"ד קידר. "נדרוש מבית הדין את שחרורו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר