הקרב על 'שערי ציון'

המאבק באומן עולה שלב: חמושים השתלטו על בית המלון

המאבק על השליטה במלון 'שערי ציון' באומן הפך לקרב אלים בין קבוצות מקומיות. בצד האחד נמצא בעל המלון אלכסנדר צ'ורני ומנגד בני משפחת קנפלר • כל הפרטים (חדשות, עולם)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הקרב על המלון (צילום: אתר "אומן שלום")

המאבק על השליטה במלון 'שערי ציון' באומן הפך בשבוע האחרון לקרב אלים בין קבוצות מקומיות. בצד האחד נמצא בעל המלון שאינו יהודי, אלכסנדר צ'ורני, ומנגד בני משפחת קנפלר הישראלים.

ביום חמישי האחרון פלשו כעשרים חמושים הנמנים על 'מאפיה' מקומיות על מלון 'שערי ציון', פינו את השומר, הבעלים ואנשי ההנהלה והשתלטו על המבנה. תושבים מקומיים יצאו לתמוך בבעל המלון וערכו הפגנות בשטח הסמוך למלון. ההפגנות התחדשו אמש (שלישי) ולטענת התושבים יחודשו שוב במהלך היום.

בעל המלון אלכסנדר צ'ורני מספר כי הופתע מהפלישה והזמין בתוך דקות את המשטרה המקומית שסירבה להתייצב לצדו בשל מסמכים אותם הציגו נציגי משפחת קנפלר המוכיחים כי הם בעלי המלון.

בשיחה עם אתר 'אומן שלום', מבטיח אלכסנר צ'ורני כי השליטה לידיו תוחזר בתוך כמה ימים. לצד בעל המלון ניצבים עשרות מהתושבים המקומיים שעורכים הפגנות בהן קוראים להחזיר את המלון לשליטתו.

בשיחה עם 'כיכר השבת', חוששים בכירים בקהילה היהודית באומן כי הקרב בין המחנות יוביל לעימות חסר תקדים בין 'מאפיות' מקומיות שיתערבו בעימות הפנימי.

הרקע למאבק באומן

המאבק על השליטה במלון 'שערי ציון' הינו מאבק ממושך שנידון בעבר בערכאות בארץ ובחו"ל ואף נידון בבד"צ 'העדה החרדית'. בעבר, הצדדים פנו לבוררות אצל הרב צבי ברוורמן שגיבש הסכם עליו חתמו הצדדים. ההסכם פירט את זכויות הבעלות על המלון, וכן הוראות באשר להבטחת זכויותיהם של חסידי ברסלב רוכשי זכות הלינה במלון בימי ראש השנה, השימוש בסופרמרקט, הקצאת מקום לתפילה ועוד.

בכתב הבוררות קבע הרב ברוורמן כי המלון שייך לאליהו קנפלר, והוצא ממנו במרמה וגניבה ע"י המקומיים שלא כדין. בתי המשפט באוקראינה שאינם מכירים בבית הדין לא קיבלו את פסיקת הבוררות של בתי הדין מה שהשאיר את הסכסוך עומד ותלוי במשך שנים רבות.

חרם של רבני ברסלב על המלון הוצא לפני מספר שנים ע"י בית דין, ורבני ברסלב אסרו לקנות או לשכור את השטחים בכל מתחם בית המלון. 'החרם' שכובד באדיקות על ידי חסידי ברסלב השאיר את המלון ריק במשך שנים רבות. אך בשנים האחרונות בית המלון נמכר במחיר מוזל לגוי מקומי בשם אלכסנדר צ'ורני שהחל להשכיר את חדרי המלון ליהודים הבאים לאומן, הסופרמרקט הצמוד למתחם המלון נמכר גם הוא ליהודים.

לפני כשנתיים קיבלו הרוכשים הודעה כי עליהם לפנות את המתחם. הרוכשים טענו כי לא ידעו על הסכסוך הקיים, וכי רכשו את המתחם בצורה חוקית ובידיהם מסמכים המעידים על כך. לאחר שגילו הרוכשים את רישום המלון בטאבו על שמם של בעלים אחרים, טענו כי המסמכים החדשים שהוצגו הינם מזויפים, והרכישה שלהם נעשתה באופן חוקי והם הבעלים הבלעדיים של המתחם.

בעל המלון החל במחאה משלו שצלחה ובמהלך השנתיים האחרונות ההיאחזות במלון הייתה בשליטתו. כעת, שנתיים אחרי, משפחת קנפלר השתלטה שוב על המלון בחזרה. אך נראה כי לא לנצח. ביממה האחרונה הגיעו אנשיו של צ'ורני ועקרו את שער הכניסה ונכנסו למתחם המלון, לאחר זמן מה הצליחה המשטרה המקומית להשיב את הסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר