פרסום ראשון

הנקמה? אביגדור ליברמן תוקע את "חוק בתי הדין" של גפני

אחרי סערת חוק המרכולים - הפיצוץ הבא בין החרדים ל"ישראל ביתנו" כבר כאן: מפלגתו של אביגדור ליברמן מנסה לתקוע את הצעת חוק של גפני שנועדה לאפשר לבתי דין רבניים לדון בממונות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: Miriam Alster/Flash90)

אחרי שנאבקו ב'חוק המרכולים' של המפלגות החרדיות והצביעו נגדו, ב'ישראל ביתנו' בראשות השר אביגדור ליברמן נערכים לקרב הבא: חוק בתי הדין הרבניים.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני יזם יחד עם חברי כנסת נוספים הצעת חוק חדשה, לבקשתו של נשיא בית הדין הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, לפיה בתי הדין הרבניים יוכלו לדון בדיני ממונות בהסכמת שני הצדדים.

החוק צפוי לעלות בשבוע הבא לדיון בוועדת חוק חוקה ומשפט, בכדי להכינו לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. אך כעת, ב'ישראל ביתנו' יוצאים לקרב בכדי לתקוע את הצעת החוק בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, כך שהחוק לא יגיע להצבעה במליאת הכנסת.

הגר"י יוסף. הצעת החוק של גפני הגיעה לבקשתו (Yonatan Sindel/Flash90)

בש"ס ו'יהדות התורה' אומרים כי מדובר ב'חוק דגל' שמבחינתם חייב לעבור במליאת הכנסת. 'ישראל ביתנו', מנגד, הודיעה בימים האחרונים לראשי הקואליציה כי בכוונתה להצביע נגד החוק ולתקוע אותו. הפעם, הם מתכוונים גם להפעיל לחץ גדול על ח"כים בליכוד וב'כולנו' בכדי שאלו ימנעו או יתנגדו להצעת החוק ויגרמו לנפילתו.

חברי כנסת ב'ישראל ביתנו' התבטאו השבוע ואמרו: "החוק הזה הרבה יותר גרוע וחמור מחוק המרכולים שנמצא כעת בכותרות. יש פה פרצה משמעותית וגדולה בסטטוס קוו, רוצים לתת לבתי הדין סמכויות שיפוט שלא היו לו בעבר, ועוד לקבל את זה בחקיקה. לא נאפשר את זה".

לדברי חברי הכנסת: "אנחנו נתנגד גם בוועדת חוקה וגם במליאה אם זה יגיע לשם". ח"כ נוסף הוסיף: "ההערכה שלי - זה לא חוצה את ועדת חוקה, לא נאפשר".

בהצעת החוק נכתב, בין היתר: "בתי הדין הרבניים בישראל עסקו מאז ומעולם בבירור סכסוכים בעניינים ממוניים בהסכמת הצדדים. על פי תקנות הדיון בבתי הדין הרבניים, פסקי הדין חייבים להיות מנומקים והם ניתנים לערעור לפני בית הדין הרבני הגדול. מאות ואלפי פסקי דין רבניים בענייני ממונות פורסמו בקבצי פסקי דין רבניים, והם חלק מהמשפט העברי בארץ ובכל תפוצות ישראל. כך היה עד להחלטת הבג"ץ שעצר את הנוהג ודרש להסדיר את הסמכויות בחוק".

הסיבוב הקודם: חוק השבת שליברמן ניסה לתקוע. כך הוא ייאכף (הקלטה: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר