בעלות של מיליונים

לוק של חברת הייטק: כך ייראה בית חב"ד במומבאיי

התכניות לשדרוג המשמעותי במבנה בית חב"ד במומבאיי יוצגו מחר לרה"מ בנימין נתניהו. במבנה המחודש, תוקם אנדרטה מיוחדת לזכר נרצחי הטבח המשולב בהודו לפני כעשור (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המבנה המחודש (הדמייה)

שלוחי חב"ד במומבאיי, הרב ישראל וחיה קוזלובסקי, יציגו מחר (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר בהודו את הדמיית התכנית לשיפוץ משמעותי בבית חב"ד במומבאי והקמת הגלעד לזכרם של הרוגי הטבח המשולב במקום ב-2008.

כזכור, לפני עשור נרצחו במקום הרב גבי וריבקי הולצברג ז"ל, שהתגוררו במבנה והפעילו אותו. 4 מאורחיהם נרצחו גם הם. בנם היחיד, מוישי, ניצל בידי המטפלת המקומית שלו, סנדרה, ואתמול הם שבו לראשונה למקום.

עלות השיפוצים מוערכת בכ-6 מיליון דולרים. הם צפויים להתחיל בשבועות הקרובים ולהסתיים ביום השנה ה-10 לטבח, ב-28 בנובמבר 2018.

מימין: לוח ההנצחה לנרצחי מתקפת הטרור (הדמייה)
במבנה המחודש: פינות ישיבה יוקרתיות
(הדמייה)

בין השאר, תוקם אנדרטה מרשימה בקומת הגג, עם שמותיהם של 170 הנרצחים בטבח המשולב במומבאיי. מהגג נפרסת תצפית על העיר. הגג, היה גם המקום ממנו חדרו כוחות ההצלה ההודיים למבנה בזמן הטבח. במתחם המשופץ, שמזכיר מראה של חברת הייטק יוקרתית, יהיו גם פינות ישיבה בשילוב צמחייה ומפלי מים, ספריה ועוד.

הרב קוזלובסקי, שהגיע עם משפחתו למקום לפני כחמש שנים, אומר היום כי "הרעיון נפל במוחי עם כניסתי למקום לראשונה. המקום היה עוד עם כתמי דם בכל מקום וחורים בקירות. חשבתי שלהחזיר את המקום לפעילות זה דבר וחשוב, אבל כיוון ש'יתרון האור כשהוא בא מן החושך', אז הפעילות צריכה להיות גדולה עוד יותר מכפי שהייתה עד הטבח".

"בנוסף, הבנתי שאיננו מגיעים די הצורך לקהל הרחב כאן בהודו, אז חייבים להשתמש במבנה הסמלי הזה כדי להראות לאנשים מה החושך שהיה פה מחד – ואיזה יופי ואור יכול להיות בעולם. המתקפה ב-2008 הייתה לא רק על בית חב"ד, אלא עם מוקדים נוספים במומבאיי, והיא נצורה בזיכרון ההודי כאירוע מכונן, כמו האחד-עשר בספטמבר בארצות-הברית – אך טרם הושק עד כה אתר זיכרון מסודר ומכובד לנרצחי הפיגוע המשולב והקטלני".

המשא ומתן עם המחבלים שרצחו בבית חב"ד את שלוחי חב"ד. ארכיון

"החלטנו להקדיש את קומת הגג לכלל נרצחי 26 בנובמבר 2008 – כדי שהמקום ישמש לאבן שואבת למיליוני אנשים: מקומיים, משלחות רישמיות מחו"ל וכמובן יהודים שיגיעו לאור. הטבח ומשמעויותיו הוא אחד האירועים המרכזיים ביותר בעולם השליחות של חסידות חב"ד, אז ננצל את ההזדמנות לספר את סיפורה של תנועת חב"ד וערכיה תוך התמקדות באלפי שליחיה ברחבי תבל ובתפקידם. אני מקווה שבאמצעות המבנה החדש נצליח, כפי שחינך אותנו הרבי מליובאוויטש שבשליחותו אנחנו נמצאים פה, להפוך את העולם למקום טוב יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר