סכנה באשדוד: המיסיונרים יחנכו מרכז שמד גדול

פעילות מיסיונרית הרסנית הנעזרת בחלוקת סלי מזון לנזקקים באשדוד שפעלה ברחוב האורגים, עומדת להכפיל ולשלש את עצמה. הרב שמואל ליפשיץ מראשי יד לאחים: "לנצל את מרחב הזמן הקצר כדי למנוע את אישור שינוי היעד של המבנה" (בארץ)

אסף מגידו | כיכר השבת |
המתחם המיסיונרי גדול הממדים מעל תחנת הדלק 'סונול'. (צילום: יד לאחים)

זה זמן רב יד לאחים מתריע מפני פעילות מיסיונרית-נוצרית ענפה באשדוד בעיקר בקרב ציבור העולים החדשים, ואף פועל נגדה במלוא העוצמה. מדובר בקהילה המיסיונרית המכנה את עצמה בשם המטעה 'בית הלל' שמסתיר את כוונותיה האמתיות ועד לאחרונה קיימו אנשיה את פעילות השמד במבנה ששכרו ברחוב האורגים בעיר.

דפוסי הפעולה של המיסיונרים במקום זהים לאלו הנהוגים בשאר הכנסיות המיסיונריות: חלוקת סלי מזון שנועדו להוות פיתיון לנזקקים וחלשים במטרה להביאם לפתחי המתחם המיסיונרי. בהגיעם למקום מוצעים להם שלל פעילויות חברתיות ודתיות ואט אט הופכים חלקם לבאי הכנסייה המיסיונרית ואף מוטבלים לנצרות רח"ל. בשבוע האחרון, עם חגיגות הנוצרים לרגל השנה האזרחית החדשה, תוגברה הפעילות במקום כשהמיסיונרים מנסים לגייס המונים באמצעים מפתים.

אבל מסתבר כי הפעילות הזו היא רק קדימון לפעילות המיסיונרית רחבת ההיקף באשדוד. ליד לאחים נודע כי בשנה האחרונה רכשו המיסיונרים באמצעות תקציב עתק המגיע מתורמים נוצריים בחו"ל, בניין גדול ממדים, המתפרס על פני מאות מטרים רבועים ואשר נועד להכפיל ולשלש את הפעילות המיסיונרית באשדוד. לפי התכנון המיסיונרי, הבניין אמור להיחנך כבר בחודשים הראשונים של השנה האזרחית החדשה.

ביד לאחים מציינים שאשדוד – בשל היותה מאוכלסת במספר העולים החדשים הגבוה ביותר - הפכה לכר פורה לציידי הנפשות ולאחד ממוקדי המיסיון הפעילים ביותר, במפת הפעילות המיסיונרית בארץ. בארגון הפעילים מדגישים כי מיסיונרים רבים מהאזור כולו מרכזים באשדוד את פעילותם ההרסנית.

במקביל למאבק על מניעת הקמת המרכז המיסיונרי עומדים אנשי יד לאחים בקשר עם רובם ככולם של היהודים המשתתפים בפעילות המיסיונרית ומארגנים להם ערבי תרבות יהודיים וחלוקת מוצרי אוכל ומוצרים שונים – כאלטרנטיבה למיסיון. אבל ברקע ניצב צלו של הבניין החדש, המאיים מפני מינוף משמעותי של הפעילות המיסיונרית בעיר ובסביבתה.

יד לאחים מיהר להתריע בפני רבני ועסקני העיר מפני הסכנה המתהווה. נודע כי רבה של אשדוד, הרב יוסף שיינין, מיהר לכנס לישיבת חירום דחופה באישון ליל את כל חברי מועצת העיר החרדי ובכינוס נידונו אפשרויות שונות לפעולה.

ביד לאחים מזכירים כי בעבר נשלח כבר מכתב למהנדס העיר ולגורמי אכיפה נוספים בשל שינוי הייעוד של המבנה על ידי המיסיונרים – ממבנה תעשייתי למבנה ציבורי.

"תהליך כזה", אומר הרב שמואל ליפשיץ, מראשי יד לאחים, "צריך לעבור קודם לכן אישור של ועדות התכנון העירוניות ולכן הדבר תלוי אכן בעסקנים ובחברי המועצה המקומיים. אי מתן האישור יכול לבלום לחלוטין ולמנוע את פתיחת המקום וכך להציל יהודים רבים מרדת שחת", קובע הרב ליפשיץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר