קרב יריות בג'נין

המצוד אחר רוצחי הרב רזיאל שבח הי"ד: מחבל אחד חוסל

כוחות מיוחדים פשטו על ג'נין כחלק מהמצוד אחר חוליית המחבלים שרצחה את הרב רזיאל שבח הי"ד • בקרב יריות עם המחבלים חוסל מחבל אחד • שני לוחמי ימ"מ נפצעו במהלך הפעילות (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בשבט תשע"ח | 17.01.18
לוחמי ימ"מ. ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

המצוד אחר רוצחיו של הרב רזיאל שבח הי"ד הוביל למבצע של כוחות מיוחדים בג'נין, שם התפתח קרב יריות בין הכוחות למחבלים במהלכו חוסל מחבל אחד, שמשתייך לחוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח הי"ד. בנוסף, כוחות צה"ל החלו בהריסת בית של מחבל נוסף ולג'נין נכנסו דחפורים של צה"ל. שני לוחמי ימ"מ נפצעו בפעילות.

כוחות מיוחדים בהם לוחמי ימ"מ ומג"ב, נכנסו אמש (רביעי) לפעילות מבצעית בג'נין כחלק מהמצוד אחר המחבלים שרצחו את הרב שבח ביריות ליד חוות גלעד.

כוחות צה"ל ומג"ב בג'נין (מתוך פייסבוק)

במהלך הפעילות התפתח במקום קרב יריות ממושך בין הכוחות לבין המחבלים, במהלכו מחבל אחד חוסל. מאות פלסטינים פתחו במהומות והחלו ביידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון, כוחות צה"ל ומג"ב פעלו מולם באמצעים לפיזור הפגנות.

שני לוחמי ימ"מ נפצעו במהלך חילופי האש, האחד במצב קשה והשני במצב קל. שני הפצועים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. מצבו של הפצוע הקשה התייצב והוא יצא מכלל סכנה.

המצוד אחר המחבלים (צילום: דובר צה"ל)

מהמשטרה נמסר כי "לוחמי יחידת הימ"מ - היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול/משטרת ישראל פעלו הלילה יחד עם שירות הביטחון הכללי וצה"ל לאיתור חשודים בפיגוע הירי שבוצע ב- 09.01.2018 סמוך לחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח. במהלך הפעילות במרחב אוגדת איו"ש נפתחה הלילה (17.1) אש לעבר הכוחות אשר פעלו באיזור ג'נין. במהלך הפעילות נהרג אחד החשודים ונוספים נעצרו.

"במסגרת הפעילות ישנם שני פצועים לכוחותינו, שניהם נפצעו במהלך חילופי האש, האחד במצב קשה והשני במצב קל. שני הפצועים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. מצבו של הפצוע הקשה התייצב והוא יצא מכלל סכנה. קיימת צנזורה על זהותם של הלוחמים, על שמו של בית החולים אליו פונו ועל מיקומו".

עוד נמסר כי מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי ביקר הלילה בבית החולים את הלוחמים שנפצעו. ניצב שבתאי שהגיע לחפ"ק הקדמי שנפתח, עמד מקרוב אחר ההתפתחויות המבצעיות בשטח והתרשם מפעילות כלל הכוחות. ניצב שבתאי שיבח את עמידתם האיתנה והנחושה של לוחמי הימ"מ אל מול איומי הטרור. היחידות המיוחדות של משטרת ישראל, לרבות יחידת הימ"מ, יחד עם ארגוני הביטחון השונים ימשיכו לרדוף את מי שיפגע בביטחונם של אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

לפי הדיווחים, לפחות שני פלסטינים נעצרו בפעילות כוחות הביטחון בג'נין. הפלסטינים דיווחו על עשרות כלי רכב של כוחות הביטחון שנכנסו לעיר והחרימו מצלמות אבטחה של תחנת דלק בג'נין.

הקריאות ל"נקמה" בהלוויה (צילום: חיים אטיאס)

יצוין כי היום בצהריים חלה התקדמות בחקירת הפיגוע ובמערכת הביטחון התגברה ההערכה כי המחבלים נמלטו לאזור ג'נין.

כזכור, בשבוע שעבר נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, מירי סמוך ליישוב חוות גלעד. עשרות כדורים נורו לעבר רכבו, הוא הספיק להזעיק עזרה אך בתוך זמן קצר נפטר מפצעיו והותיר אחריו אלמנה ושישה יתומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר