סערת ההקצאות בבני ברק

זייברט משיב אש - נגד מנהלי החיידר: "מקדשים את הכוח"

במכתב מיוחד להורי ת"ת 'כרם גפן ישראל', משיבה עיריית בני ברק אש כלפי הנהלת החיידר, טוענת להתנהלות כוחנית ומעורבות של גורמים פוליטיים שמזיקה למוסדות אחרים • פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משיב אש. ראש העירייה חנוך זייברט (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

אם עד כה סערת ההקצאות בבני ברק התמקדה בבתי המשפט, עם עתירה, תשובה וחוזר חלילה, מקבלת היום (חמישי) הסוגיה תפנית מעניינת - מאבק הסברתי על ליבם של הורי הילדים: עיריית בני ברק שיגרה מכתב אישי להורי הילדים בת"ת 'כרם גפן ישראל' בקרית הרצוג, הנמצא בלב הסערה לאחר שהנהלתו עתרה בחריפות נגד העירייה והעומדים בראשה.

המכתב בא כתגובה למכתבו של מנהל הת"ת יעקב שוורצברט להורים, בו הוא גולל את טענותיו להתנכלות העירייה ולפגיעה מכוונת בהמשך קיומו של הת"ת, על ידי 'מסירה' למשרד החינוך, לדבריו.

העירייה כאמור בוחרת לשגר מסמך מקיף ומפורט, מגובה במסמכים, המציג לראשונה את הזווית העירונית ולא מותיר פינה אחת פתוחה.

לדבריה, במכתב המתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", טענות ההורים צריכות להיות מופנות כלפי גורמים פוליטיים מ'דגל התורה' שלדבריה אף הביאו לפגיעה קשה במרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל ובדיין הגאון רבי יהודה סילמן אותו מינה כשליחו בנושא, וכן בישיבות פוניבז' ואורחות תורה.

שטח המריבה (צילום אווירי)

• הנפגעים הלא צפויים מתביעת ההקצאות בבני ברק: מוסדות וישיבות מובילות

• החיידר הבני ברקי הגיש מסמך כוזב לעירייה?

• עיריית בני ברק למשרד החינוך: לשלול לת"ת את הרישיון

• עד להחלטה אחרת: בית המשפט עצר את ההקצאות בבני ברק

"בסערת הימים האחרונים", פותחת העירייה את מכתבה, "מחויבים אנו לפרוש בפניכם, שותפינו לחינוך ושליחות הקודש, את הנעשה סביב הת"ת וההשתדלות הבאה מצידנו. במשך שנה תמימה לא נאמרה ולו מילה. הותקפנו שוב ושוב במילים בוטות, בעתירות ובהכפשות מעל כל במה. אולם כעת, כאשר לצערנו מערבים בדבר את ילדי תשב"ר, הובן כי 'עצור במילין מי יוכל' ושומה עלינו לשים את האמת כפי שהיא, ללא כחל וסרק".

"זכה הת"ת, כמאות מוסדות התורה והחינוך, להארת פנים, לנשיאה בעול ולעמל עירוני לבניינו ולכינונו בעמל יומיומי, בזכותו הגיע הת"ת למקומו עד הלום. צר לנו, כי 'הארת פנים' אליבא דגורמים שונים החתומים על המכתב שהופץ היום (מכתב ראשי הת"ת כאמור. א.ר.), הינה אמירת 'כולה שלי' ו'כל אשר אתה רואה שלי הוא'".

לאחר פירוט מדוקדק על התנהלות לא ראויה מצד הנהלת תלמוד התורה, הכוללת לדברי העירייה השתלטות על שטחים והפרחת בדותות, עובר המכתב לעיסוק כללי בסוגיית ההקצאות ומתייחס לראשונה לראשונה באופן כמעט גלוי ל"גורמים עירוניים שהתנגדו להקצאות בכל דרך", כשהרמז ברור לכיוונם של כמה מחברי דגל התורה שלא הלכו בתלם שהוביל בכיר הסיעה אברהם רובינשטיין.

"אין זה סוד, שבבני ברק מתנהל תהליך הקצאות ארוך ומשמעותי. גם מצידה של דגל התורה התהליך כולו זכה להכרעתו האישית של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שהורה למ"מ ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין ולחברי דגל התורה לתמוך בתהליך ולהצביע כן במועצת העירייה, זאת לאחר ששליחו האישי של מרן ראש הישיבה זצוק"ל, הדיין הגר"י סילמן שליט"א, שמונה על ידו לבחון את ההקצאות ואת זכאות המוסדות לשטחי ציבור, אישר את ההקצאות אחת לאחת כשהוא בוחן בעיון כל מוסד וכל בקשה והעביר את הכרעתו הסופית בעד ההקצאות".

"לצערנו, עמותת 'כרם גפן ישראל' והעומד בראשה, החליטו כי 'מגיע' להם שטח גדול יותר, ועיניהם צרה על עמותה אחרת שהוקצה לה שטח סמוך אותו סברה לקבל. כשהוחלט כי פעילותה החינוכית אינה מצדיקה הקצאה גדולה ומשמעותית מעבר ל 1.5 דונמים שאושרו לעמותה, הדיין הגר"י סילמן שליט"א, שמונה על ידי דגל התורה, שוחח ארוכות עם העותר הרב יעקב שוורצברט מנהל ת"ת כרם גפן ישראל והבהיר לו את הנושא, כשזה האחרון מחציף פנים ומסרב לשמוע את הכרעת הדיין".

"בלא לשמוע את דעתם של גדולי ישראל שליט"א, דעתו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל ודעתו של נשיא הת"ת הגר"פ שרייבר שליט"א, פנה מנהל הת"ת והגיש עתירה מנהלית נגד העירייה על כלל מהלך ההקצאות, כשהוא מכניס לסחרור את כלל מוסדות התורה של דגל התורה בסיוע גורמים פוליטיים שונים, ואף הגדיל לעשות, שכלל 'ענישה' כלפי הגר"י סילמן כשהוא נלחם באופן אישי ומבקש לפסול הקצאה שניתנה לקהילה בה מכהן חתנו הגר"ש ליפשיץ שליט"א כמרא דאתרא".

ההתייחסות בעתירה להקצאה למנין האברכים בשכונה

"בעתירתו, בה הוא מצביע על 'שחיתות חמורה וריקבון', מבקש שוורצברט להורות לעירייה ליטול הקצאה שניתנה לישיבת פוניבז' על ידי ראש העיר לשעבר הרב מרדכי קרליץ, וכן לבטל הקצאה לישיבתו של מרן זיע"א - ישיבת 'אורחות תורה', ואף טען להליכים פליליים נגד עשרות עמותות כמו חניכי ישיבת 'תורה בתפארתה', קהילת 'בית תפילה' של הגר"י וינפלד שליט"א, בטיעון להעדר ניהול עמותה תקין כחוק".

"לא נחה דעתו של העותר החתום על העתירה, כשהוא מתודלק על ידי גורמים בעירייה ש'יעצו' ועשו הכל בכדי לתקוע את מהלך ההקצאות ולא בחלו בכלום, עד שהחליטו ללחום במוסדות התורה המזוהים עם דרכה של דגל התורה - בתוככי הבית פנימה, בכל מחיר - העיקר שמשנתם תצא אל הפועל".

ההתייחסות ל'ארחות תורה'

"בעתירה לא היססו לפגוע בקדושתה של השכונה ובמלחמתו של רב השכונה מורינו הגר"י שוורץ שליט"א, כשדרשו בטיעון לזילות בית המשפט, לפעול בניגוד לדעתו של שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א ולחייב את העירייה להקצות שטח לאולפנא דתית לאומית בשכונה, והכל בכדי להוכיח 'פלילים ועוולות' עפ"ל, בתהליך ההקצאות".

"בטיעונים שונים, מתכסה העותר בכך שקיבל 'אישור' הלכתי לפנייה לערכאות, בעוד שלא זימן מעולם את העירייה והעומדים בראשה לדיון כלשהוא בפני אישיות רבנית / עסקנית, לשמיעת את גרסתה ולהצגת הנתונים. איש לא שאל, לא פנה ולא ביקש חוות דעת רבנית, איש לא פנה אל הדיין הגר"י סילמן שפסק בנושא מטעם מרן ראש הישיבה זצוק"ל, אלא
חיש רץ העותר בטיעונים שונים והכניס את הת"ת ומאות תלמידיו לסחרור בלתי נתפס, והכל בעצם של גורמים מתסיסים המקדשים את הכוח ככלי של הידברות ושיח וכהישג לכשעצמו המעניק להם ארשת כוחנית פוליטית".

ההתייחסות לפוניבז'

"דברים חריפים בגין פעילותו של העותר שלא על פי דין תורה ושלא בהתאם להכרעת סיעת דגל התורה שהנ"ל מתיימר להיות נמנה על שורותיה, נאמרו על ידי גדולי הדור, ועדיין הנ"ל עומד במרדו ומתבטא מעל כל במה כי בכוונתו להחריב את הבית על יושביו".

בשלב זה מתייחסת העירייה לתמונת המצב הנוכחית ומצוקת כלל המוסדות: "די אם נציין כי במהלך העתירה פנו שרשת מוסדות בעיר הנמצאים במצוקה כלכלית נוראה, כאשר למרות שאושרה להם הקצאה לשנת הלימודים הקרובה, ובגלל עתירתו של הנ"ל, הם נאלצים וייאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים דמי שכירות מיותרת, כאשר העלות מושתת על כתפי אלפי אברכים בעיר. כך מוסדות עטרת שלמה במערב העיר ובמרכז העיר נאלצים לשלם דמי שכירות למוסדות ספינקא ועוד, בעוד שאושרה להם הקצאה כדין, הת"ת הגדול באר יהושע בנשיאות מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ שליט"א משלם דמי שכירות יקרים לשווא בעוד שאושרה לו הקצאה כדין, ת"ת באר יהושע החדש משלם דמי שכירות גבוהים בעוד שאושרה להם הקצאה כדין, רשת מוסדות 'נטע שעשועים' של הגר"י ויזל מקורבו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל נאלץ לשלם לישיבת פוניבז' דמי שכירות בעוד שאושרה להם הקצאה כדין".

מכתבה החריג של עיריית בני ברק (סריקה)

"צר לנו, אך בכאב עצור אנו מציינים, כי מי שמדבר על ישרות, על עושק, על פגיעה באברכים ובילדי ישראל, ראוי שיטול קורה מבין עיניו, קורה גדולה ועבה כקורת בית הבד", מסיימת העירייה את מכתבה יוצא הדופן להורי התלמידים בתלמוד תורה, במענה למכתבו של המנהל הרצוף האשמות צפויות כלפי העירייה.

סיומו של מכתב העירייה יוצא הדופן (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר