הלחץ עזר

ריינאייר נכנעה וביטלה את הגבייה לישראל

חברת התעופה האירית ויתרה על דרישתה לגבות סכום נוסף על מזוודות טרולי מישראל וממנה זאת לאחר שטענה השבוע כי היא נאלצת לגבות סכום נוסף על האבטחה (תיירות בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

חברת הלואו קוסט האירית - ריינאייר הודיעה היום (חמישי) כי החל מסוף השבוע כל נוסעיה אל ישראל וממנה, יורשו לעלות למטוס עם מזוודת טרולי ללא תשלום נוסף, זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע היא הודיעה כי החלה לגבות סכום נוסף עבור מזוודת הטרולי רק בטיסות לישראל וממנה.

החברה הסבירה במהלך השבוע כי הסיבה לגבייה הנוספת (בין 6 ל-50 אירו תלוי בזמן רכישת הכרטיס והמקום לתיק) נובעת בשל אמצעי אבטחה נוספים הקיימים בנמלי התעופה הישראליים. עם זאת, ברשות שדות התעופה אמרו כי לא ידוע להם על שינוי כלשהו בהסדרי האבטחה, כך שההסבר של החברה היה תמוה למדי ועורר זעם בקרב הלקוחות הישראלים.

בהודעת החברה היום נכתב כי "ריינאייר תמשיך לעבוד עם הביטחון של שדה התעופה כדי לעודד אותם להתיר להעביר את כל תיקי הנשיאה במערכת האבטחה של שדה התעופה". עם זאת בחברה הדגישו כי הנוהל עדיין מהווה בעיה עבורם.

נוסעים רבים התלוננו על כך שכבר קנו כרטיס טיסה עם החברה ובמועד ההזמנה החוק עוד לא נכנס לתוקפו. אותם נוסעים לא ידעו כלל שעליהם לשלם סכום נוסף, חלקם נאלצו לעשות זאת בשדה עצמו (אז העלות היא כ-50 אירו למזוודה) וחלקם יכלו לבצע את התשלום הנוסף מראש (כשישה אירו) אך עדיין מדובר בהחלת החוק רטרואקטיבית.

יש לציין כי לפי החוק הישראלי להגנת הצרכן אין אפשרות לגבות תשלום מחדש לאחר רכישת כרטיסי הטיסה, דבר שכזה מהווה הפרה של החוזה בין הלקוח לחברת התעופה. ריינאייר הסבירו כי מאחר ואין להם בסיס בארץ ואפילו לא נציגות רשמית, החוק הישראלי לא חל עליהם אלא רק החוק האירי ולכן הם יכולים לטענתם, לדרוש תשלום רטרואקטיבי על אלו שרכשו כרטיסים לפני החלת החוק החדש.

ככל הנראה הלחץ התקשורתי והתדמיתי הביא לבסוף את החברה לוותר על הגבייה המפוקפקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר