"אחת מול כולם"

ליזום הקמת אתר ייעודי לנשים

"מגיל קטן אמרו עלי, נולדה טרם זמנה, תמיד ראיתי כל דבר כמה צעדים קדימה. כמו גם בהחלטה שקיבלתי שהגיע הזמן לתת במה נשית". חדוה רומנו על מסע דיגיטלי (כנס מאמע)

כנס מאמע | כיכר השבת |
חדווה רומנו. (צילום: מאמע)

לקראת הכנס היוקרתי "אחת מול כולם" מבית כיכר השבת ומגזין הנשים מאמע עבור נשות המגזר, חדוה רומנו, הבעלים והיוזמת בהקמת האתר הראשון לנשים חרדיות, חושפת את המסע הדיגיטלי של חייה.

בערב שכולו חוויה, תפגשו נשים מובילות שעשו שימוש חכם בעולם הדיגיטל והצליחו להקים עסק משגשג. בפאנל מיוחד יספרו נשות הדגיטל איך הגשימו את חלומן, איך הצליחו לטפס למעלה, כל אחת בתחומה.

איפה? מלון וולדרוף אסטוריה ירושלים | מתי? ו' שבט 22.1 בשעה 19:00

כמו כולנו, גם חדוה, בסיום התיכון המשיכה ללימודי הוראה בסמינר, כי זה היה הנתיב הברור ואם חלילה העזה לשתף את המחנכת ברצונה ללמוד ראיית חשבון, הצעד הבא היה זימון בהול של הוריה לפגישה דחופה עם ההנהלה, איך הילדה מרשה לעצמה לחשוב על שטויות? כך שהבחירה בלימודי הוראת המתמטיקה היה הפתרון הכי קרוב.

וגם ההמשך מוכר וסלול, חתונה, בית ילדים עבודה, תואר ראשון. ואז בום טראח - דילמה, השנה שנת 2000, נפתח מסלול תקשוב בבית הספר לחינוך, בדיקה קצרה במזכירות האוניברסיטה מעלה שמדובר במסלול חדשני עם 16 מקומות, יש כבר 15 נרשמות, אולי אני אהיה ה16?

מוצאת עצמי בחדר התאוששות לאחר ניתוח קיסרי לידת בתי הקטנה, שעה 4 אחה״צ, אפופה בסמי הרדמה, מתחננת לאחות, אני חייבת להתקשר לבדוק אם התקבלתי לתוכנית. כמה התאכזבתי כשקיבלתי תשובה שלילית. אך מעז יצא מתוק, החלטתי לשנות כוון ולהתמקצע בתחום התכנות והמחשבים בפקולטה הייעודית, וכך מצאתי עצמי בשנת השלמות ומשם ללימודי תואר שני.

הכל היה כל כך עדיין חדש, קצב ההתפתחות היה יותר איטי מהיום, אבל אם המרצה אומר, נכון שאנחנו לומדים בסביבות תכנות מקובלות, אבל התחום הבא, יהיה סביבת הדוט נט, ואנחנו הקורס הראשון באוניברסיטה שנחשפים לדבר החם הבא ב10 השנים הבאות, זה כשלעצמו היה מספיק לי לקבל החלטה שאני הולכת על הטוב ביותר.

גם אם זה אומר שהגשת פרוייקט הסיום אמור להיות בסביבת asp, אני מבקשת מהמרצה שבנסיעה הקרובה שלו לתערוכה בתחום, לרכוש עבורי ספרי תכנות בדוט נט, כי פרוייקט הסיום שלי הולך להיות כתוב בשפה החדשה.

וכך היה גם בהמשך, כשפתחתי בסיום לימודי התואר, עסק עצמאי בתחום, והגיעו לקוחות שביקשו לבנות אתר או מערכת בטכנולוגיה או בסביבה שמעולם לא נגעתי בה,

תמיד אמרתי כן בטח אין בעיה. הייתי משקיעה שעות בחקירת התחום שאותו רצה, עד שהצלחתי ליצור לו את המוצר שרכש. הודות ליכולת הלמידה העצמית, עם השנים נחשפתי למכלול הרחב של התחום, לא משנה אם מדובר ברכישת דומיין או אחסון של אתר או ניהול ותחזוקת שרת ייעודי בחוות שרתים לאחד האתרים הגדולים בתחום ההכרויות שבניתי בזמנו.

והימים היו כל כך שונים מהיום, לפני 18 שנה מי החזיק מחשב בבית? ומי שכן, יודעות איזה מחשבים? משהו ענתיקה שהיה מתחבר לוידאו כדי לצפות בקלטות חינוכיות.

מגיל קטן אמרו עלי, נולדה טרם זמנה, תמיד ראיתי כל דבר כמה צעדים קדימה. כמו גם בהחלטה שקיבלתי שהגיע הזמן לתת במה נשית.

זה התחיל בדווחים חדשותיים על הנעשה בזיקה נשית באתר COL, עד לאותו היום בו הרבנים החליטו שזה נוגד את הצניעות להעלות תכנים ותמונות של נשים באתר שגם גברים נכנסים אליו.

מהתחלה חקרתי את התחום למדתי ועקבתי אחר דפוסי הגלישה המאפיינים את האישה החרדית, כך שגם אם קבלתי על עצמי לכבד את החלטת הרבנים, היו לי את כל הכלים והמידע, ליזום הקמת אתר ייעודי לנשים. וכך מצאתי עצמי במשך חצי שנה יושבת כל יום בונה את האתר ובהמשך מסקרת את הארועים, מעלה כתבות, מדווחת על הנעשה בגזרה הנשית, עד למהפכת הדיגיטל של השנים האחרונות, עם החשיפה של הרשתות החברתיות, והקבוצות שנפתחות חדשות לבקרים.

אתן מוזמנות לפגוש ולשמוע את חדווה רומנו בכנס שלא היה כמותו לנשות המגזר - "אחת מול כולם" עם נשים מובילות ומשפיעות במגזר בפרט ובישראל בכלל. יחד עם שרת המשפטים איילת שקד, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הרבנית יהודית יוסף ועוד ועוד.

ובתוספת בונוס יוקרתי: לראשונה ענקית הרשת גוגל שולחת צוות מיוחד להרצאה שתלמד אתכן איך להפוך את העולם הדיגיטלי לעסקי, רווחי וכלכלי.

הרצאות מרתקות, מופעים אומנותיים, בר חלבי עשיר, ולאורך הערב תופיע הזמרת והיוצרת שרון רוטר.

איפה? מלון וולדרוף אסטוריה ירושלים | מתי? ו' שבט 22.1 בשעה 19:00

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית