יוטיוב מקשיחה את התנאים לקבלת תשלום

ענקית הצפיה הודיעה כי רק בעלי ערוצים עם 4000 שעות צפייה ואלף מנויים יוכלו להציג פרסומות על סרטונים. הסיבה: בריחת מפרסמים גדולים בשל תכנים פוגעניים (מחשבים)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יוטיוב מקשיחה את תקנות התשלום על פרסומות לערוצי תוכן בפלטפורמה שלה, לפי הכללים החדשים יידרש ליוצרי התוכן לצבור קהל משמעותי של כ־1,000 מנויים לערוץ ו־4,000 שעות צפייה בסרטונים שלהם ב־12 החודשים האחרונים, לפני שיתוגמלו על ידי יוטיוב. תגמול כספי אותו מעבירה חברת הבת של גוגל מכספי הפרסומות שמלוות את הסרטונים בפלטפורמת הווידאו הגדולה בעולם.

הסיבה לשינוי, כדי להתמודד עם דאגת המפרסמים מהתוכן אליהן מוצמדות המודעות הממומנות על ידם זאת על רקע תקריות בהן חברות מסחריות גדולות החליטו שלא לפרסם בענקית התוכן, בעקבות התלונות שקיבלו על כך שתמכו בתוכני תעמולה המסיתים לטרור ותכנים בעייתיים אחרים.

לדברי מנהל המוצר הראשי ביוטיוב ניל מוהאן, ומנהל התחום העסקי, רוברט קינקל, השינויים שמחוללת החברה הם חלק מהתהליך שמובילה החברה להדחת "שחקנים רעים" מהפלטפורמה שפוגעים בה וביוצרים הפועלים בה. כך, הסבירה החברה גם בבלוג היוצרים שלה: "חלק מהמאמץ הגדול הזה יקשיח את הדרישות שלנו למוניטין נכבד מצד היוצרים נועד כדי שספאמרים, חקיינים ושחקנים רעים אחרים לא יזיקו למערכת האקולוגית שלנו או ינצלו אתכם, תוך שנמשיך לתגמל את אלו שעושים את הפלטפורמה שלנו למעולה".

את הלחץ הכלכלי לפעול בנושא מרגישה יוטיוב כבר יותר משנה, כשחברות גדולות ובראשן ורייזון, מקדונלד’ס, לוריאל ו־T&AT חדלו מלפרסם בה בעקבות הצגת מודעותיהן לצד תכנים פוגעניים וטענות נגדם בשל כך.

המשמעות הישירה היא - ש"הקטנים" לא יוכלו להציג פרסומות כלל בסרטונים שלהם ובעצם רק הערוצים הגדולים באמת יוכלו להרוויח מהסרטונים שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר