מזג האוויר הסוער

הסופה בעיצומה: רוחות אדירות גרמו לנזק וחסימת כבישים

בתל אביב נמדדו רוחות של 120 קמ"ש. הרוחות גרמו לקריסת גג ברמת גן ועצים רבים. מזג האוויר צפוי להמשיך להיות סוער עד לליל שבת אז צפוי הגשם להיפסק, אך עדיין יהיה קר (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גג קרס ברמת גן (צילום: דוברות המשטרה)

הסערה נמשכת רוחות אדירות שנמדדו בתל אביב בעצמה של 120 קמ"ש ובכמויות גשם גדולות: כביש החוף (2) נחסם הבוקר (ו') לתנועה באופן חלקי לכיוון דרום וצפון במחלף ינאי בגלל סחף בוץ וזרימת מים על הכביש, נפתח מאוחר יותר על ידי המשטרה. בצפון נחסם לתנועה כביש 977 בין בין צומת גומא לנאות מרדכי בעקבות נפילת עץ הכביש.

העבודות לפתיחת כביש 2. דוברות המשטרה

מהשטרה נמסר כי כביש 90, אזור ים המלח, סגור לתנועה לשני הכיוונים, מצומת מצדה ועד לצומת עין גדי, בעקבות הצפות בכביש.

ברחוב היצירה ברמת גן- התקבל דיווח על גג בניין שקרס. אין נפגעים. הרחוב נסגר למעבר להולכי רגל. כוחות משטרה וכב"ה נמצאים במקום כדי למנוע נזקים נוספים.

הרוחות החזקות בתל אביב הביאו לקרית גג תחנת דלק על דרך נמיר בכניסה לבבלי בתל אביב. הרוח העיפה את גג התחנה ואת הויטרינות.

הרוחות העזות גרמו אמש לקריסות עצים בכל רחבי הארץ. אדם נפצע קל מקריסת עץ על מכונית ליד תל מונד בשרון, ובעקבות זאת נחסם כביש הגישה ליישוב. בבית שאן קרס עץ על רכב ושניים נפצעו קל.

רחוב שלם ברמת גן - אמש התקבל דיווח על עץ שנפל על הכביש. רוכב אופנוע שעבר במקום איבד שליטה והחליק. הרוכב פונה במצב קל (ע"פ גורמי הרפואה) לבית חולים תל השומר.

ברחוב אבא הלל ברמת גן- לפני כשעה התקבל דיווח על עץ שקרס על רכב פרטי בעת נסיעה. כוחות משטרה ביחד עם צוותי כב"ה נמצאים במקום.

ברחוב ניצן באור יהודה- נפילת עץ על רכב. ללא נפגעים. כמו כן נחסם לתנועה כביש 581 מקיבוץ עין החורש לאחיטוב עקב עצים שנפלו על הכביש. עצים קרסו גם בכמה רחובות בנתניה ובאבן יהודה.

מזג האוויר הגשום והסוער יימשך הבוקר ברוב חלקי הארץ. החזאי אומר כי צפויים משבי רוח בעוצמה של 90 קמ"ש לכל היותר. שלג יירד בחרמון, בצפון רמת הגולן ואולי בפסגות הגליל. קיים חשש כבד לשיטפונות במדבר יהודה, בים המלח ובנגב.

עד כה לא הצטבר שלג בכמויות משמעותיות בגולן או בגליל. בכל היישובים מתקיימים לימודים כסדרם. במהלך הלילה הצטברו כ-10 ס"מ שלג במפלס התחתון של החרמון, וכ-15 ס"מ בעליון. רוחות עזות מנשבות באתר. הטמפרטורה במפלס התחתון עומדת על 0 מעלות.

מידות החום החזויות היום והלילה: קריית שמונה 7-12, צפת 4-6, טבריה 9-15, חיפה 11-15, תל אביב 11-16, ירושלים 6-8, באר שבע 9-14.

בצהריים צפויה הסערה להיחלש והגשמים יתמעטו. בליל שבת ייפסק הגשם ויהיה קר.

מחר, שבת, בבוקר עדיין ייתכן טפטוף מקומי. תורגש עלייה במידות החום שיהיו ממוצעות לעונה.

ביום ראשון תורגש עלייה במידות החום שיהיו גבוהות מעט מהרגיל לעונה.

ביום שני בלילה יחל לרדת גשם בצפון ובמרכז.

מחברת החשמל נמסר על כמה הפסקות באשקלון, אשדוד, רחובות, ראשון לציון ועוד. בשעות הלילה המשיכו עובדי חברת החשמל לטפל בקווי מתח אשר נפגעו בשל מזג האוויר הסוער. באזור השרון בקו החוף קיים קושי לתקן הפרעות בשל הרוחות העזות.

צוותי השטח פועלים במתכונת מתוגברת וכך גם מרכז שירות הלקוחות 103. חברת החשמל שבה ומדגישה כי אין להתקרב לחוטים קרועים וכי הם מהווים סכנת חיים בשל מתח חשמלי. יש לדווח על כל מפגע למשטרה או לחברת החשמל.

ביישובים שונים סבלו תושבים מהפסקות חשמל. בין היתר הופסק החשמל בכמה אזורים בחיפה, אלעד, חדרה ונתניה. גם בשכונות בקלנסווה, כפר קאסם, טירה, באקה אל-גרבייה לא היה חשמל. לדברי החברה, מרבית הפגיעות נובעות מחפצים שהתעופפו בשל הרוחות העזות ופגעו בקווים וגם כתוצאה מענפי עצים שקרסו. עץ שנפל בשכונת הדר בחיפה גרם לניתוק החשמל לעשרות דירות. בין המנותקים כ-70 ניצולי שואה המתגוררים בהוסטל של עמותת "יד עזר לחבר". עץ שקרס על קו מתח גבוה בצפון תל אביב גרם להפסקת חשמל ברחובות בני אפרים ומבצע קדש שכונת אפקה. בחדרה נפלו עצים על חוטי חשמל בשכונת בית אליעזר והדבר הוביל להפסקות חשמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר