מלחמת דת באשדוד

הגר"מ מאזוז על הפגנות החילונים: "מטורפים, משוגעים"

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז התייחס להפגנות החילונים נגד שמירת השבת בעיר אשדוד ותקף אותם: "מטורפים, טפשים, משוגעים, כסילים, אווילים, בוערים. וזה רק מעט" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי מאיר מאזוז (צילום: עזרא טרבלסי)

בשבועות האחרונים העיר אשדוד סוערת, תושבים חילונים מהעיר מנהלים מאבק נגד הציבור החרדי וראש העיר יחיאל לסרי בטענה שיש כפיה דתית בכל נושא שמירת השבת ברחבי העיר.

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז, התייחס בימים האחרונים לסערה בעיר והתבטא: "ההפגנה שעשו ביום ששי נגד השבת. וזה נורא ואיום, מטורפים, טפשים, משוגעים,כסילים, אווילים, בוערים. וזה מעט כי צריך לתת להם עוד שׁשים כינויים כאלה. למה? שהרי כל דרך זו באה מהמשכילים, שהם התחילו לפני 200 שנה והמשיכו עוד בארץ, כמו ביאליק ואחד העם וצ'רניחובסקי ודיזינגוף וכו'".

"ומה שכואב ביותר שעושים הפגנה נגד השבת" הוסיף הגר"מ מאזוז: "מה הם אומרים? "כפיה דתית", אבל איזו כפיה יש בזה שכולם יהיו שווים וחנויות יהיו סגורות בשבת?! הרי מי שרוצה לאכול לא חסר אוכל, ומי שרוצה לקנות יקנה ביום ששי, רק ביום שבת כולנו רגועים ושלוים".

לדבריו: "אמנם מי שרוצה ללכת לים אין לנו כח לעצור אותו, אז שילך לאיפה שירצה. אבל חנויות צריך לסגור כדי שתהיה תדמית של יום מנוחה, ואם גם את זה הם לא רוצים לעשות הרי זו רשעות במיטבה. אף אחד לא כופה עליהם כלום, אלא הם כופים בצורה אחרת, שכאשר האחד פותח ממילא זה שלא יפתח חושב שהפסיד כי יברחו לו כל הלקוחות שלו".

הגר"מ מאזוז המשיך בדבריו הקשים ותקף את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ובית המשפט העליון, וקרא לאחדות: "אנחנו צריכים להתאחד בזה, כי אחרת המדינה שלנו הולכת והכל יילך, כי מה ישאר מהעם הזה?! כלום. ידבר חולדאי מה שירצה וידברו "הנאורים" מרים נאור וחברותיה מה שירצו, אבל יום אחד הכל יתמוסס והכל יתרוסס והכל יתפוצץ, ולא ישאר מהם אבן על אבן, וכמו הרבה בניינים גדולים שהיו פעם ויום אחד הכל הלך, ככה אותם אנשים ימאס להם חיים כאלה שהם כל הזמן נגד התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר