מאבק ההקצאות בבני ברק

הגר"י שוורץ נגד חנוך זייברט: "לית דין ולית דיין; כל דאלים גבר"

לאחר שעיריית בני ברק פנתה למשרד החינוך נגד ת"ת בעיר, הגאון רבי יהודה שוורץ יוצא במכתב חריף נגד ראש העיר: "כואב לשמוע שיהודים שומרי שבת ומניחי תפילין מתנהגים בצורה כזאת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שוורץ וראש העיר (צילום: פלאש 90 ובאדיבות המצלם )

חשיפת "כיכר השבת": מאבק ההקצאות בבני ברק והמאבק הפנים חרדי על רקע פניית העירייה למשרד החינוך לבטל את אישורי תלמוד תורה בקריית הרצוג גורמת לסערה גדולה בעיר התורה והחסידות.

שלשום (חמישי) נחשף ב"כיכר השבת" מכתב העירייה להורי תלמוד תורה 'כרם גפן ישראל', תוך הצגת הטענות באופן רשמי, מה שגרם לרב הקהילה הגאון רבי יהודה שוורץ לצאת במכתב רשמי נגד פניית העירייה למשרד החינוך.

במכתב שנתלה בבית מדרשו בערב שבת נכתב: "שמעתי באומרים לי שמתנכלים לכ"ת, ולמאות ילדי תשב"ר התלוים בו על ידי הלשנה לרשויות במטרה לבטל מהת"ת את התקציב הממשלתי".

הגר"י שוורץ תקף את זייברט: "מאוד כואב לשמוע שיהודים שומרי שבת ומניחי תפילין מתנהגים בצורה כזאת, בחושבם דלית דין ולית דיין ר"ל, וכל דאלים גבר, וכבר אמר משה רבנו ע"ה אכן נודע הדבר, וברש"י שם, דאג שראה בישראל וכו' עי"ש".

חשיפת "כיכר השבת" שהובילה לסערה

הרב הוסיף וכתב לתלמידיו: "ועצת חז"ל (גיטין ז.) השכם עליהם לביהמ"ד במקומה עומדת. והיד רועדת להעתיק המשך הדברים".

בסיום דבריו ביקש הרב לחזק את מנהל הת"ת: "ובאתי רק לחזק ידי כ"ת שכל כלי שיוצר עליך לא יצליח, וכל לשון תקום איתך למשפט וגו'. כי באמת זאת נחלת עבדי ד' בכל דור ודור לסבול מכל מיני הפרעות ועיכובים, ועצת ד' לעולם תעמוד, להתגבר על כולם בקרוב, בעזהי"ת".

כזכור, במכתב העיירה שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", תקפה העירייה כי טענות ההורים צריכות להיות מופנות כלפי גורמים פוליטיים מ'דגל התורה' שלדבריה אף הביאו לפגיעה קשה במרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל ובדיין הגאון רבי יהודה סילמן אותו מינה כשליחו בנושא, וכן בישיבות פוניבז' ואורחות תורה.

עוד נטען כי "לצערנו, עמותת 'כרם גפן ישראל' והעומד בראשה, החליטו כי 'מגיע' להם שטח גדול יותר, ועיניהם צרה על עמותה אחרת שהוקצה לה שטח סמוך אותו סברה לקבל. כשהוחלט כי פעילותה החינוכית אינה מצדיקה הקצאה גדולה ומשמעותית מעבר ל 1.5 דונמים שאושרו לעמותה, הדיין הגר"י סילמן שליט"א, שמונה על ידי דגל התורה, שוחח ארוכות עם העותר הרב יעקב שוורצברט מנהל ת"ת כרם גפן ישראל והבהיר לו את הנושא, כשזה האחרון מחציף פנים ומסרב לשמוע את הכרעת הדיין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר