"אין לי כוונה להתכופף"

האמריקאים עדיין מסרבים לאשר ויזה לבניון

״אין לך זיקה לארצך״: חרף בקשת סגנית השר ציפי חוטובלי, משגרירות ארהב התקשרו הבוקר לבניון וסירבו להתחייב לקבלת ויזה. בניון לכיכר השבת: "מסרב להיטרטר" (אנשים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

סערת הזמר עמיר בניון והנשיא אובמה לא נרגעת; לאחר שעמיר בניון ביקר את הנשיא אובמה על פעילותו נגד ישראל, סירבו בארצות הברית לתת לו ויזה להופעה באו"ם למען ניצולי השואה בשיר ״האחרון שנשאר״.

להופעה אמור בניון לנסוע בשבוע הבא יחד עם זמרים נוספים, אך רק לבניון סירבו מהשגרירות לתת את הויזה בטענה מגוחכת ש״לא הוכיח זיקה לארצו ולא הוכיח שיחזור לישראל״, זאת למרות שכל חייו והקריירה שלו הם בישראל ולנוכח העובדה שבניון נחשב לאחד הזמרים היותר מחוברים לארץ ישראל וערכיה.

בשבוע האחרון הודיעה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי כי בכוונתה לטפל בסירוב התמוה של השגרירות, אך הבוקר, כאמור, השגרירות הודיעה לבניון כי הוא נקרא לבוא בשנית אך לא מבטיחים לו קבלת הויזה.

"עשיתי את כל הדברים הפרוצדורליים אך סורבתי לויזה. הם אמרו שלא הוכחתי זיקתי לארצי. לארץ ישראל. זה הכי מגוחך שיש. לא מצאו על מי ליפול. הם יודעים שדווקא אני מפגין בתור אמן את הזיקה לארץ", אומר בניון בראיון ל'כיכר השבת'.

"השבוע התקשרו ממשרד החוץ שאשלח מייל באנגלית עבור השגרירות האמריקאית, שאני אמור להגיע רק לטקס ולחזור אחריו. זה סוג של ערעור שאמור היה להתקבל. לאחר הבקשה השנייה התקשרו אלי הבוקר מהשגרירות ואמרו לי לבוא לשגרירות ולהביא איתי את ההזמנה מהאו"ם. שאלתי: אתם מתחייבים לתת לי ויזה? הוא אמר לי שלא אז אמרתי לו שבת שלום", סיפר בניון.

"מעולם לא ניסיתי להוציא ויזה אני יהודי וישראלי גאה ולכן סירבתי להיטרטר שוב ללא שום סיבה לשגרירות. אין לי כוונה להתכופף ולהתחנן, גאווה יהודית חשובה יותר מכל ביצוע של שיר״, אמר בניון, והודיע לאמריקאים כי אין בכוונתו להתייצב שנית לזימון שלהם.

כעת נותר לראות אם במשרד החוץ יצליחו לטפל בבקשה ולהוכיח זיקתו של בניון לארצו גם מבלי להצריך אותו להגיע שוב לשגרירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר