סערת ההקלטות

גפני אחד, שלוש גרסאות, למי צריך להאמין?

משה גפני א: "הפקחים הגויים יאכפו את חוקי השבת" • משה גפני ב': "מה עשו מזה כותרת? זו הייתה בדיחה" • משה גפני ג: "החוק ייאכף כי אם לא כן בשביל מה חוקקנו אותו" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני, אחד (צילום: פלאש 90)

כשבוע לאחר חשיפת 'הקלטות גפני' ב"כיכר השבת" והסערה נמשכת: יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני משנה בפעם השלישית את גרסתו ואומר כי אכן יאכפו את חוק המרכולים, בניגוד למה שאמר רק ביום חמישי האחרון. "כיכר השבת" מגיש את שלוש הגרסאות של יו"ר 'דגל התורה'.

משה גפני בהקלטות

"היה סיכום אצל ראש הממשלה, וזה מה שאמור עכשיו להיות. יש בעיה גדולה של אכיפת החוקים, והסיכום היה, היות ובמשרד הפנים יש מאות אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, פקחים שאינם יהודים.

"לא משנה, הנושא של אכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול שהמסלול הזה חיובי ואני מקווה שאכן הדברים האלה יקרו. אם תסתיים כל המערכת הזו שעליה דיברנו, אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת".

משה גפני בגל"צ

"לא יהיה שום שינוי באכיפה. לא ידעתי שאני כל כך חשוב עד שעיתונאים חרדים יקליטו את הבדיחות שלי ואז יעבירו לחדשות של הציבור החילוני. אני אומר 'שהדברים לא ייצאו מפה' בכל הופעה שניה שלי, אין לזה ערך".

הקלטות גפני שנחשפו ב"כיכר השבת"

"דיברתי על חוק עבודה ומנוחה ולא על חוק המרכולים. הפקחים שעליהם דיברתי קשורים לחוק עבודה ומנוחה אותו לא אוכפים. לא אמרתי שמאות פקחים לא יהודים יסתערו על עסקים שפתוחים בשבת".

משה גפני ב'יתד נאמן'

האם חוק המרכולים ייאכף על ידי פקחים דרוזים, כפי שאמרת בכנס?

גפני: "אם זה לא ייאכף, בשביל מה עשינו את זה? למה טרטרנו את הכנסת זמן רב כל כך סביב החוק הזה. גם שר הפנים הרב דרעי התבטא בעניין לפני חודשים ואמר שהחוק ייאכף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר