איבדו את הבושה

המפגינים הפריעו ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ב'קדיש' על אמו • צפו

מפגיני שמאל הפגינו הערב ליד בית הכנסת 'ניגוני חיים' בפתח תקווה והפריעו ליועמ"ש אביחי מנדלבליט באמירת ה'קדיש' על אמו וגררו גינויים מכל קצות הקשת הפוליטית • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון)

לאחר סעודה שלישית, כחצי שעה לפני יציאת השבת, נעמדו מפגיני שמאל מחוץ לבית הכנסת 'ניגוני חיים' בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה והמתינו ליציאתו של היוע. המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במטרה להפגין נגדו כאשר הם טוענים על כך שהוא מתמהמה מידי בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המפגינים, הפריעו למנדלבליט באמירת הקדיש על אמו שנפטרה לפני מספר שבועות לאחר 'קידוש לבנה'. בנו של מנדלבליט הבריח אותו ביציאה צדדית עד להגעת רעייתו שאספה אותו ברכבה.

המתפללים מצידם מחו במפגינים וצעקו לעברם קריאות גנאי על כך שמעזים לפגוע בסמלי שלטון החוק.

על פי הדיווח בערוץ 10 מאבטח של משרד המשפטים הצטרף אף הוא למלט את היועץ המשפטי מבית הכנסת וחילץ אותו מהדלת האחורית.

גינויים לשפל החדש אליו הגיעו המפגינים נשמעו מכל קצות הקשת הפוליטית שמחו על החדירה לחיים הפרטיים של מנדלבליט.

דובר משרד המשפטים משה כהן הגיב על האירוע ואמר כי "הפרובוקציה בבית הכנסת שבו מתפלל היועץ המשפטי בפתח תקווה, תוך כדי חילול השבת והפרעה למתפללים, ראויה לכל גינוי. זו ממש בושה וחרפה. אלה אנשים קיצוניים שמפיצים הסתה ושקרים, ואין להם שום מעצורים. נחצים פה קוים אדומים".

שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה: "קווי המחאה הלגיטימית נחצים בתקופה האחרונה. הטרדה בשבת ובבית כנסת של היועץ המשפטי לממשלה זו בריונות אלימה והתנהגות מבזה".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר כי הוא "‏מזועזע מאטימות מפגינים חסרי רגישות שהפריעו ליועץ המשפטי בבואו להתפלל בבית הכנסת ולאמר קדיש על אמו ז"ל. מעשה חסר אנושיות. גם לחירות ההפגנה הקדושה בדמוקרטיה הישראלית יש גבולות שאין לפרוץ".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר: "אני מגנה בתוקף את קבוצת הקיצונים שהגיעה היום אל בית הכנסת שבו מתפלל היועץ המשפטי מנדלבליט וניסתה למנוע ממנו לומר קדיש על אמו. אין קשר בינם לבין דאגה לשלטון החוק. להפך".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר: "כל שבוע מחדש המפגינים מול היועץ המשפטי לממשלה שוברים שיאים חדשים של וולגריות וגועל נפש ומוכיחים שההפגנות הן פוליטיות ואין בינן לבין דאגה לשלטון החוק דבר וחצי דבר. בושה למארגנים".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "הרדיפה אחר היועמ"ש מנדלבליט בעת שהוא אומר קדיש על אימו ז"ל חוצה כל גבול והמעשה הברברי והבריוני שחזינו בו בצאת השבת פסול מכל וכל! אני קורא למפגינים לעשות סוף למחזות מסוג אלה באמצעות ריסון עצמי והפעלת שיקול דעת ורגישות".

שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה גם הוא ואמר כי "יתביישו המפגינים שחצו את גבול האנושיות וגרמו ליועמ"ש מנדלבליט לוותר על קדיש יתום. אני בעד הזכות הדמוקרטית להפגין אבל הדרך שבה המפגינים נהגו אינה דרך ארץ".

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "המתקפה הערב בבית הכנסת בפתח תקווה נגד היועץ המשפטי לממשלה, שמנעה ממנו לומר קדיש על אימו, היא חציית קו אדום וראויה לכל גינוי".

בתנועה הקיבוצית הגיבו בחריפות להגעת מפגינים לבית הכנסת. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר כי "מזה מספר שבועות אנחנו קוראים לחברי הקיבוצים להצטרף למחאה נגד השחיתות השלטונית בצמתים בכל רחבי הארץ. מה שקרה הערב איננו הפגנה, אלא התנכלות מבישה לעובד ציבור בכיר, אותה אנחנו מגנים בכל תוקף. התנועה הקיבוצית ממשיכה במחאה נגד גרירת הרגליים של המערכת המשפטית, אבל אינה מקבלת את אובדן הרסן שבא לידי ביטוי בתופעה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר