הציע לרגל לאיראן ונכלא

ה'מרגל' ממאה שערים: יצחק ברגל שוחרר לביתו וערך סיום

איש "נטורי קרתא" תושב מאה שערים יצחק ברגל שוחרר ביום שישי ממאסר לאחר שריצה את עונשו בגין עבירת ריגול לאיראן, והערב, מוצאי שבת, ערך סיום בביהמ"ד השכונתי • צפו בתיעוד (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ברגל בסיום (צילום: חיים גולדברג)

בלעדי ב'כיכר השבת': איש "נטורי קרתא" תושב מאה שערים יצחק ברגל שוחרר ממאסר לאחר שריצה את עונשו בגין עבירת ריגול זאת בשל הצעתו לרגל עבור איראן.

ברגל ששוחרר ביום שישי, שהה בשבת במחיצת בני משפחתו וידידיו ששמחו על שובו הביתה.

בצאת השבת ישב ברגל ולמד בבית הכנסת בשכונה ולאחר מכן ערך סיום על כל מה שהספיק ללמוד בשהותו מאחורי סורג ובריח.

כזכור הפרקליטות הגיע להסדר טיעון עם ברגל, לאחר שהואשם כי בשנת 2011 פנה לשגרירות איראן בברלין והציע לרגל נגד מדינת ישראל. ברגל הואשם במגע עם סוכן זר וניסיון לסייע לאויב במלחמה נגד ישראל. במסגרת הסדר הטיעון ברגל הודה באישומים נגדו ונידון ל-4.5 שנות מאסר.

יצחק ברגל, הוא תושב מאה שערים בשנות ה-50 לחייו, שעלה לפני כ-44 שנה ממרוקו. יש לו שלושה בנים ושלוש בנות. בניו לומדים בתלמוד תורה "תורה ויראה" ובנותיו לומדות בבית הספר "בנות רחל".

בכתב אישום שהוגש נגדו הואשם ברגל בעבירות ריגול חמורות. לפי כתב האישום, יצחק ברגל יצר קשר עם נציגי הממשל האיראני בברלין והציע להם את שירותיו באיסוף מידע מודיעיני על המדינה. במהלך חקירתו, כפי שפורסם בעבר בערוץ השני, אמר ברגל כי "מדינת ישראל זה דבר אסור על פי התורה, אבל, טוב שזה לא יצא לבסוף לפועל".

"רציתי לאסוף עבורם מידע, זו ההשקפה של נטורי קרתא, חשבתי שאקבל מזה תמיכה כספית עבור העזרה ואיסוף המודיעין שהצעתי בעת שהייתי בשגרירות", סיפר ברגל, "אמרתי שאם הם צריכים שיתוף פעולה ושאני אהרוג איזה ציוני כדי להראות שיש פה משהו רציני, אבל לא התכוונתי לזה באמת".

"חשבתי שזה דבר טוב ללכת לשגרירות אירן ולשאול אם הם צריכים ממני עזרה, דברים כלליים, כמו איסוף מידע, כשלא ידעתי באותו הזמן במה בדיוק מדובר", הוסיף ברגל בחקירתו.

באשר לפגישתו עם נציגי איראן, סיפר ברגל כי "לרוב דיברנו על השקפה ועל הנושא של האם הם צריכים איזושהי עזרה. בכלליות, לא הייתה לי שום כוונה לשום דבר קטלני, אלא לדברים קטנים כמו איסוף מידע על ארץ ישראל והם אמרו: 'נעביר את זה לדרגים הגבוהים'. סיכמנו שאני אתקשר אליהם ואחרי חודש התקשרתי ואמרו לי שאין יותר אדם בשם האג'י באבא. מאז, אין לי שום קשר לנושא הזה".

ברגל סיפר על השיחה עם האג'י באבא: "אני אמרתי שיש יהודים שמדינת ישראל היא אסורה על פי תורתנו ודיברנו על זה; הצעתי שיתוף פעולה ראוי מאוד במטרה שיתחלף השלטון לשלטון של גויים. הייתה שיחה מאוד קצרה, בעיקר על הנושאים של ההשקפה. הם בעיקר הקשיבו ולא אמרו דבר".

ברגל סיפר מה ענה לשאלת האיראנים האם יצר קשר בעבר עם שגרירות זרה:״בשנת 1987, לפני שחזרתי בתשובה, הייתי אז רווק בן 24. נסעתי להולנד, ומשם לבלגיה. בבלגיה הלכתי לשגרירות לוב ושאלתי על אפשרות הגירה ללוב".

(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר