חוקרת קשוחה בלונדון

כעס בקהילות היהודיות: גופות הנפטרים ימתינו בתאי קירור

לונדון החרדית והיהודית סוערת בעקבות החלטה של חוקרת מקרי מוות שנכנסה לאחרונה לתפקידה, שלא להתחשב עוד במגבלות הנובעות מהקבורה על פי ההלכה היהודית (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

סערה בקרב הקהילה החרדיות והיהודיות בלונדון, גולדרס גרין וסטמפורד היל, בעקבות החלטה חדשה שתמנע קבורה מהירה של יהודים.

מדובר בהחלטה של חוקרת מקרי מוות מקומית להפסיק את העדיפות שניתנה עד כה בטיפול בגופות של יהודים, במטרה לאפשר את הבאתם לקבורה במהירות האפשרית, על פי ההלכה.

החוק הבריטי קובע כי כל גופת נפטר מחויבת אישור של חוקר מקרי המוות, בכדי לקבוע שאין חשד לפלילים. במשך שנים השתרש הנוהג הבלתי כתוב כי באזורים בהם יש קהילה יהודית גדולה, החוקר מעדיף בדרך כלל לבצע את בדיקתו ומתן חוות דעתו לגבי גופות של חבריה, לפני גופות של לא-יהודים.

אך לאחרונה כאמור החליטה מרי הסל, חוקרת מקרי המוות החדשה בצפון לונדון, שלא לאשר עוד את העדיפות ליהודים, כשהמשמעות הישירה היא: גופות של נפטרים ימתינו בתאי קירור במשך ימים ארוכים עד שהן יובאו לקבורה.

לדברי ג'ונתן ארקוש, נשיא הקהילה היהודית בבריטניה, "היא מפגינה חוסר גמישות ולא מבינה את הטקסים היהודיים. היא אמרה שלא תיתן עדיפות ליהודים, אלא תחתום על מסמכי הקבורה על פי סדר כרונולוגי".

ראשי הקהילה היהודית קראו אתמול לפטר את הסל מתפקידה, עמה הם נועדו קודם לכן. "הפגישה היתה מאכזבת מאוד. הסל גילתה עניין מועט ביותר בדאגות של הקהילה היהודית מהעיכובים בקבורה", אמרו ראשי הקהילה.

בתגובה לפניית 'ידיעות אחרונות' נמסר ממשרדה של הסל: "חוקרת מקרי המוות אינה מגיבה לפניות של כלי תקשורת, שכן הדבר מנוגד להגדרה המשפטית של תפקידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר