"ביקשו ממני להגיע למשרדו"

עסקן ירושלמי חושף: "ישבתי עם הרב אפרתי על גיוס בנות"

לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על מינויו של הגאון רבי יוסף אפרתי לעסוק בנושא תקנות הפטור לנשים דתיות משירות בצה"ל, חושף עסקן ירושלמי כי נועד עם הרב אפרתי במשרדו בנושאים הללו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י אפרתי אצל מרן שר התורה (באדיבות המצלם)

הרב אליעזר וייס, מראשי העסקנים של חוגי הקנאים בירושלים, מאשר את הפרסום ב"כיכר השבת" וחושף כי נועד עם הגאון רבי יוסף אפרתי בנושא תקנות הגיוס.

כצפוי הפרסום הראשון ב'כיכר השבת' על מינוי הגאון רבי יוסף אפרתי לשליחו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי בנושא תקנות גיוס בנות, עורר עניין רב.

בבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הבהירו בסוף השבוע כי מרן סומך את ידו על כל פעולותיו של הרב אפרתי בנושא.

בנוסף, מזכירים גורמים ב'דגל התורה' שכזכור הרב אפרתי כיהן כיד ימינו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שכפי שדווח בעיתון 'יתד נאמן' עסק בנושא בשנת תש"ע.

הפרטים על פגישות שהתקיימו בחשאיות מוחלטת הגיעו לידי 'כיכר השבת' ועוררו שלל תגובות, בין היתר התפרסמו הבהרות ושמועות כי הגר"י אפרתי לא עוסק בפרשת גיוס בנות.

חשיפת "כיכר השבת"

כעת, מאשר העסקן הירושלמי הרב אליעזר וייס את דבר הפגישות עם הרב אפרתי בנושא תקנות הפטור מגיוס בנות ואומר כי "ביקשו ממני להגיע למשרדו של הרב אפרתי כדי להציג בפניו כמה תלונות שהגיעו אלינו מבנות שנתקלו בבעיות בלשכת גיוס".

לדבריו, "לא שאלתי מי מונה ומי ממונה. אני באתי יחד עם אחרים להציג מה שידוע לי. ישבנו לדון בנושא של גיוס בנות יחד עם ר' יוסף אפרתי".

יצוין כי הפרסום ב'כיכר השבת' וב'יתד נאמן' בדבר מעורבותו של מרן הגרי"ש זצ"ל באמצעות הרב אפרתי בנושא תקנות הפטור לבנות, גרמה לעסקני 'הפלג הירושלמי' לצאת בסוף השבוע בגל הכחשות נגד הפרסום, חלקם בשמו של הרב אפרתי עצמו.

גורמים המזוהים עם 'הפלג' טענו כי מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל כלל לא עסק בנושא.

כזכור בסוף השבוע האחרון נחשף ב'כיכר השבת' כי חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה', הגאון רבי יוסף אפרתי, מונה על ידי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לטפל בסוגיה הרגישה של החשש מגיוס בנות והתקנות הנוגעותב דבר.

הגר"י אפרתי שהיה יד ימינו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, חמיו של שר התורה, ידוע כמי שבמשך שנים ארוכות עסק בנושאים ציבוריים ונשלח למשימות רגישות ע"י גדולי ישראל זצ"ל ושליט"א. בנוסף, החוק המדובר טופל ע"י הרב אפרתי זאת כשליחו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, בשנת 2010.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", במהלך השבועות האחרונים נכנס הגר"י אפרתי לעובי הקורה ונפגש יחד עם ח"כ אורי מקלב עם רבנים מכל החוגים והעדות במטרה ללמוד את הסוגיה לשורשה.

כמו כן נודע ל"כיכר השבת" כי מי שהעלו את הבעייתיות שהתקנות החדשות עלולות לגרום הינם בעיקר רבנים ספרדיים הנחשבים ל"קיצונים" יחסית בסוגיית המאבק בגיוס כדוגמת הרב יעקב כהן, הרב אברהם כהן, הרב אהרון ירחי ועוד.

במקביל, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", נפגש הגר"י אפרתי עם חברי הכנסת משה גפני אורי מקלב ומאיר פרוש וכן עם רבנים מחוגים שונים על מנת ללמוד לעומק את הסוגיה ולגבש פתרון שיוסכם ויוכרע על-ידי גדולי הדור.

פגישה דרמטית במיוחד התקיימה ביום רביעי לפני כשבועיים במשרדיו של הגר"י אפרתי בבניין המכון למצוות התלויות בארץ בה השתתפו נציגי חסידויות גור, ויז'ניץ וסלונים לצד סגן השר מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב. בפגישה נכחו הרב אברהם צבי ראשגולד נציג חסידות גור, הגר"מ ברזובסקי בן הרבי מסלונים וכן הרב יעקב חזקי הגר נציג חסידות ויז'ניץ זאת לצד יועצים משפטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר