היום, לפני 5 שנים

כשמרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל פנה לציבור: "אני בצער גדול" • צפו

"יש לי צער גדול. כואב לבי, על מה שחושבים עלינו רעה, החילונים האלה, שונאי התורה", במילים אלו ובקול שבור תיאר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל את דאגתו לעולם התורה • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

לפני חמש שנים, עת ישבו יאיר לפיד ונפתלי בנט ב'ברית האחים' בממשלה והמפלגות החרדיות ישבו באופוזיציה. גדולי ישראל עקבו אחר התנהלות הממשלה שביקשה לחוקק את חוק הגיוס נגד תלמידי הישיבות.

במעונו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, סיפרו באותה העת, כי מרן היה יושב ובוכה על תלמידי הישיבות והגזרות הנוראות על עולם התורה.

בוקר אחד - היום, לפני חמש שנים - מיד לאחר תפילת שחרית, מרן רבינו זצ"ל ביקש לדבר ופנה אל הציבור כשאמר "אני בצער גדול".

בקול כאוב ושבור פנה הרב לציבור: "יש לי צער גדול. כואב לבי, על מה שחושבים עלינו רעה, החילונים האלה, שונאי התורה, רוצים לגייס את בני הישיבות, אלה שלומדים תורה יומם ולילה ועושים נחת רוח להקב"ה.

"רוצים לגייס אותם לצבא, אני בצער גדול על הדבר הזה. מי ילמד תורה? מי יקיים את העולם?, 'אם לא בריתי יומם ולילה, חוקות שמיים וארץ לא שַׂמתי', אין כמו התורה!", התורה היא חיינו ואורך ימנו, איך נוכל להחריש בשעה הזו?!".

איציק סודרי, מי שהיה דובר ש"ס ומקורבו של מרן זצ"ל, שנחשף לסרטון הגיב: "לצערנו הרב, הרב נפטר מצער על מצב בני הישיבות ועולם התורה. כמי שהיה בביתו בימים אלה אני יכול להעיד על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר