"אני אדם הראשון"

קביעה: הרוצח נדב סלע מתחזה לחולה נפש

הפסיכיאטר המוסמך מטעם המדינה קובע היום, כי נדב סלע שגדע באכזריות בלתי נתפסת את חיי אשתו, ילדיו ובן השכנים נחמן עתיה, הנראה כלא שפוי - מנהל תצוגה מניפולטיבית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרוצח שומע את קולות ילדיו הצוהלים, מהקלטות חמותו (צילום: אחיה ראב"ד, ynet)

בבית המשפט המחוזי בנצרת נשמעה היום (ראשון) עדותו של הפסיכיאטר המחוזי ד"ר הרמן פרקש, לפיה נדב סלע, שרצח את אשתו דור, ילדיו יוסף ובנימין, ובן השכנים נחמן עתיה - היה שפוי בעת ביצוע המעשה המזוויע.

לדבריו, התנהגותו של סלע, שהשמיע בדיונים המשפטיים קולות של חתול ועוד - היתה מכוונת ומניפולטיבית, בניסיון להטעות כי הינו בלתי .

בחקירה הנגדית אמר ד"ר פרקש כי קיימת הבחנה בין מעשה "לא נורמלי" מבחינה חברתית, אך "נורמלי" מבחינה פסיכיאטרית. "לדוגמה, אם אדם מבצע תאונה והנהג מנגד שולף אקדח ויורה בו, אולי זה אירוע לא נורמלי מבחינה חברתית אבל היורה יכול להיות שפוי ונורמלי מבחינה פסיכיאטרית", הסביר פרקש.

הנרצחים: האם דור וילדיה יוסף ובנימין (צילום משפחתי)

גם בחקירה הנגדית הדגיש הפסיכיאטר את הנקודות באבחונים, לפיהן טענות הנאשם לאי שפיות אינן נובעות ממחלת נפש אלא ממניפולציות. בשלב מסוים אמר הפסיכיאטר לסנגור: "כאיש משפחה הייתי שמח לגלות שהנאשם ביצע את המעשה על רקע פסיכאטרי".

הוא תיאר בין היתר אירוע מתקופת שירותו הצבאי של הנאשם, כאשר איים להתאבד ולרצוח את אביו במטרה לקבל תפקיד. "זה מעיד על מגמתיות ומניפולטיביות", ציין. עוד תיאר כי הנאשם דיווח על שמיעת קולות כשהוא משתמש בביטוי "קיבלתי פקס מלמעלה". אך הדברים לא באו לידי ביטוי במהלך האשפוז והבדיקות.

לדבריו שינה הנאשם במהלך הבדיקות את גרסאותיו, דבר המעיד על מגמתיות והתחזות בוטה מצדו. "בהתחלה טען שיש לו מחשבה שהם היו עמלקים, אחר כך שינה את העמדה וטען המחשבות הגיעו אחרי התאונה וכדומה".

רווית סבג משמיעה לרוצח את קולות ילדיו (צילום: אחיה ראב"ד, ynet)

"הוא טען שהוא האדם הראשון והוא בן 5,776 שנה, שיש לו 600 אלף בני משפחה או שהוא אוריה החתי. אדם שיש לו אמירות ומחשבות כאלה, לא יכול בבדיקות אחרות להראות שהוא מתמצא ומבין. זה מעיד על מגמתיות מובהקת. במקרה של פסיכוזה, לא יכול להיות שיום אחד זה יהיה, למחרת לא וביום השלישי זה חוזר. אצלו הגרסאות היו משתנות לפעמים מספר פעמים ביום או אפילו באותו מפגש. זה לא מעיד על פסיכוזה אלא על מגמתיות", אמר הפסיכיאטר.

פרקש קבע: "מעט מאוד פסיכיאטרים נתקלו במקרה, שבו בן אדם טוען פעם אחת שהוא האדם הראשון, או אוריה החתי ולמחרת יורד על ארבע ועושה את עצמו חתול. הוא היה מגמתי ומתריס".

כזכור, כתב האישום היה כה קשה, עד שהשופטת נעתרה לבקשת הפרקליטות והתירה לפרסם רק גרסה מרוככת שלו, שלא כוללת תיאורים מזוויעים של זירת הרצח, בין היתר כדי לא להקשות על משפחות הנרצחים. באחר הצהריים של 28 בינואר עמדה דור ז"ל במטבח והכינה ארוחת צהריים. סלע, נטען, נטל סכיני שף שהיו במקום והחל לדקור אותה בכל חלקי גופה: "דור התחננה בפני הנאשם כי יחדל ממעשיו ואף ניסתה להתגונן מפניו, אך הנאשם המשיך".

באותו זמן היו בבית המשפחה ילדי השכנים - נחמן עתיה ז"ל ואחיו נתן - ששיחקו בסלון. כשהבחינו במתרחש הם ניסו להימלט אך סלע ראה אותם, ניגש לנתן ודקר גם אותו למרות התנגדותו ותחנוניו.

נחמן עתיה, בן השכנים שנרצח אף הוא (צילום משפחתי)

בשלב מסוים העמיד נתן פני מת, וסלע עזב אותו. הוא פנה לאחיו נחמן, דקר אותו למוות והשליך את גופתו במורד המדרגות המובילות למרתף הבית.

לאחר מכן, נטען, שיסף סלע את גרונו של בנו יוסף בן השנה ושמונה חודשים שהיה גם הוא בסלון, ומשם המשיך למיטתו של התינוק בנימין בן שמונת החודשים ורצח גם אותו. לאחר מכן הבחין סלע שנתן עתיה זז מעט ולכן "בעט בראשו, כדי לוודא שהוא מת. כשנחה דעתו של הנאשם כי הצליח להמית את כל הנוכחים בבית, ניגש לחדר השינה, החליף את בגדיו ונעליו ונמלט מהדלת האחורית של הבית", נכתב בכתב האישום.

טרם הדיון השמיעה כזכור חמותו לשעבר, רוית סבג, הקלטות בהן נשמעים נכדיה/ילדיו צוחקים ומאושרים, תוך שהיא צועקת לעברו: "את הצחוק הזה אתה רצחת. את הדם שלך. בשר מבשרך. אנחנו נדאג שלא תראה אור יום, שתירקב בגהינום על הפשעים שלך. דור והילדים ידאגו לקבורה שלך מלמעלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר