במכתב לרבנים בארה"ב

הגרי"י קלמנוביץ': "חוק גיוס בנות - חורבן; אימת העסקנים על הכל"

הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ', המזוהה עם 'הפלג', פנה במכתב לרבנים וראשי הישיבות בארה"ב, בו הוא מבקש מהם לפעול על ענין גיוס בנות כי לדבריו יש פה את אימת העסקנים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קלמנוביץ' (צילום: באדיבות המצלם)

הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ', המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', פנה במכתב לרבנים וראשי הישיבות בארה"ב, בו הוא מותח ביקורת חריפה על הח"כים במפלגות החרדיות, ומבקש מהם לפעול ולעורר על ענין גיוס בנות כי לדבריו יש פה את אימת העסקנים.

"למעלת כבוד גדולי ישראל ראשי הישיבות בארה"ב שליט"א", כותב הרב קלמנוביץ' במכתבו שפורסם ב'הפלס', "הנני בזה בגין הצרה הגדולה שעומדים להחיל חוק לשנות ההסדר הקיים זה עשרות שנים בעניין פטור בנות ישראל מחובת גיוס. וחוק זה הוא חורבן גדול, שיכול להביא הרבה בנות ישראל רח"ל לתוך הצבא הטמא ומטמא שכבר נאסר ע"י גדולי ישראל ופסקו שזה ביהרג ואל יעבור. ומלבד זה, להרבה מהבנות ישראל עצם הדרך לקבל פטור הוא באופן של פירצה גדולה בגדרי הדת והצניעות".

"ואמינא איישר חילכם שאזרתם עוז לזעוק ולהתריע במכתב שכתבתם לראשי הישיבות והאדמו"רים שבא"י, שהביא קצת התעוררות ותועלת בזה בס"ד", כותב הרב.

הרב קלמנוביץ' מוסיף וכותב כי "אלא, שהסכנה עדיין במלוא חומרתה, וביום שני הבעל"ט מתכוננים לישב שוב בעניין זה ולאשר את התקנות כדי להחיל את החוק הנ"ל, היל"ת. ולדאבון לב המצב כאן נורא שהכל אדישים ושותקים כאילו אין שום דבר, והעסקנים עושים הכל על פי דעת בעלי בתים שלהם [כמובן הכל 'לשם שמים' כדי להציל וכו' כידוע].

"וכידוע, צריך שמן הגולה יבואו בזעקה על זה, כי המצב בכאן שאימת העסקנים על הכל, ועל כן אנא ממכם, עשו כל שביכולתכם, והרעישו עולם ומלואו שחס וחלילה לא יעברו שום תקנות המבקשות לעשות שינויים בעניין חמור זה, ושכל הנוגעים בדבר יפעלו בכל התוקף (לא רק בדיבורי סרק) שלא לעשות כל שינוי בדבר זה".

לסיום הוא כותב: "והנני בזה לפנות לידידינו אשר מעבר לים, כלל בני התורה בני הישיבות והאברכים די בכל אתר, שיחגרו עוז ותעצומות, למחות בכל דרך כנגד העסקנים הפועלים על דעת עצמם כנגד דעת התורה כפי שקיבלנו מרבותינו כל גדולי הדורות זי"ע. הכותב וחותם בברכת כל טוב המצפה לרחמי שמים בביטול כל הגזירות הרעות – ישראל יצחק קאלמאנאוויץ".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", חברי הכנסת של 'דגל התורה' נכנסו בשבוע שעבר להתייעצות ממושכת אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי - שמינה את הגאון רבי יוסף אפרתי לטפל בנושא מטעמו - ואצל ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר