אושר בוועדה

המדינה תיתן מענה לעגונות - בכל העולם

ועדת השרים לחקיקה אישרה בצהריים (ראשון) כי מדינת ישראל תיתן מענה לעגונות בכל העולם, גם לכאלו שאינן תושבות ישראל, זאת לפי הצעת החוק של השר אזולאי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

ועדת השרים לחקיקה אישרה בצהריים (ראשון) כי מדינת ישראל תיתן מענה לעגונות בכל העולם, גם לכאלו שאינן תושבות ישראל.

מדובר בהצעת חוק של שר הדתות דוד אזולאי לפיה לראשונה מדינת ישראל תיתן מענה לנשים עגונות בכל תפוצות העולם היהודי וכן לגברים הנמצאים במצב דומה - גם אם אינם אזרחי ישראל.

בבתי הדין מציינים כי עד היום מדינת ישראל הייתה מוסמכת לטפל באמצעות בתי הדין הרבניים רק במקרי עגינות שבהם יש לשני בני הזוג או לפחות לאחד מהם אזרחות ישראלית או תושבות בארץ.

מה שהוביל למצב בו ברחבי העולם, נשים ללא אזרחות ישראלית מסורבות גט נותרו ללא מענה כאשר לא ניתן להפעיל נגד הבעל סנקציות, גם לא במקרים בו הוא היה מגיע לישראל.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "ועידת רבני אירופה וגורמים נוספים העלו את הקושי הקיים במצבים בהם בני זוג שנישאו לפי דין תורה ברחבי העולם, נמנעים מלהתיר את נשותיהן ומשאירים אותן עגונות ללא אפשרות להינשא מחדש, תוך שבחלק מהמקרים הם אף מתעלמים מפסיקתו של בית הדין המקומי, בהעדר סמכות שיפוט לבית הדין המקומי לחייב את הבעל בגט ולהטיל עליו סנקציות על מנת שייתן גט לאשתו".

כמו כן נכתב כי "מרכזיותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי וחשיבותה בחיי היהודים בעולם אל מול חוסר היכולת של נשים יהודיות ברחבי העולם למצוא פתרון לבעיות של סרבנות גט ועגינות מצדיקים מתן סמכות זו לבית הדין הרבני בישראל".

השר אזולאי אמר לאחר האישור כי "אני מברך את בתי הדין הרבניים בנשיאות הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ובניהולו של המנכ"ל הרב שמעון יעקבי, שפועלים באופן נמרץ וללא פשרות למציאת מזור למצוקת הנשים העגונות על ידי הרחבת סמכות בתי הדין ליהדות התפוצות גם אם אינם אזרחי המדינה. מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי וככזו עליה לספק סעד לכל יהודי באשר הוא בכל מקום בעולם".

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי הוסיף: "מהלך זה הוא צעד משמעותי והכרחי לנשים רבות בעולם אשר ייתן מענה למצקותיהם ועגינותן. התיקון המוצע יאפשר לנשים וגברים אלו לסיים מערכת נישואין כושלת, להתיר את עגינותם ולפתוח דף חדש בחייהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר