כלל אזרח הולנדי

המודיעין הלבנוני: גילינו מיהו צוות המחסלים הישראלי

מנגנוני המודיעין הלבנוניים דיווחו כי גילו את זהותם של חוליית החיסול - הישראלית לדבריהם - שפיצצה בשבוע שעבר את רכבו של פעיל החמאס בצידון, בניסיון להרגו (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיצוץ (צילום מסך: מתוך טוויטר)

העיתונות הלבנונית מדווחת, כי מנגנוני המודיעין במדינה זיהו את החשודים בניסיון חיסולו של בכיר חמאס בעיר צידון בשבוע שעבר, שיוחס לישראל.

לפי הדיווחים, על חוליית ההתנקשות נמנה גם תושב הולנד, אזרח לבנוני בעברו, שכבר הספיק להימלט עם שאר חבריו מלבנון. המודיעין אף תפס שתי מכוניות, שלפי החשד שימשו את המחסלים.

כזכור, בשבוע שעבר נפצע פעיל חמאס מוחמד אבו חמזה באורח קל בפיצוץ שאירע כשנכנס למכוניתו בעיר צידון. כלי תקשורת בלבנון האשימו את ישראל בניסיון ההתנקשות, וציטטו עדי ראייה שתיארו תנועה אווירית ישראלית מוגברת בשמי צידון בעת הפיצוץ.

התפוצצות הרכב אירעה בעת שאבו חמזה ניסה לפתוח את דלתו, והיו שייחסו את הכוונה המקורית של צוות החיסול לאחיו, המוכר יותר.

ההיסטריה לאחר ניסיון החיסול (מתוך טוויטר)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס לניסיון ההתנקשות בנאומו שלשום, ואמר: "כל הסימנים מעידים שישראל אחראית לפיצוץ בצידון. אסור להתפשר על זה ואסור לאפשר לישראל לשחק באופן חופשי במגרש הלבנוני. האירוע מסמל התחלה מסוכנת במישור הביטחוני בלבנון".

שר הביטחון אביגדור ליברמן מצדו לא הגיב ישירות לתקרית אך הביע דאגה מהתבססות חמאס בלבנון ושיתוף פעולה בין ארגון טרור זה לארגון הטרור חיזבאללה: "חמאס, שבעזה נמצא במצב מאוד קשה, שמתקשה להוציא משם פיגועים, מנסה לפתח זירות חדשות, קודם כל בדרום לבנון. מה שצריך להדאיג זה הניסיון שלהם לפתח תשתיות טרור בדרום לבנון ולנסות גם משם לאיים על מדינת ישראל. כל הידידות פתאום בין הנציג הבכיר של חמאס, סלאח ערורי, לנסראללה, לחיזבאללה, זה דבר שאנחנו עוקבים אחריו. לכל התפתחות תהיה תשובה הולמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר