"הנחייה מנוגדת לחוק"

הרמטכ"ל הורה לרב הצבאי: בטל פגישה עם הראשון לציון

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט הורה לרב הצבאי אייל קרים לבטל פגישה שתוכננה להיום עם הראשל"צ הגר"י יוסף זאת בשל הגיבוי לרב שמואל אליהו • גורמים ברבנות: "למה דרעי, ליצמן וגפני שותקים?" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרמטכ"ל והראשל"צ (באדיבות המצלם)

בשבוע שעבר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ביקש מאנשי לשכתו לחייג לרבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו, "אביך גאה בך", אמר הרב הראשי לרב אליהו על רקע מאבקו נגד שירות קרבי משותף של חיילים וחיילות יחד.

הרב הראשי לא ידע ששיחת הטלפון הזו תעורר סערה לא פחות גדולה מהסערה שחולל הרב אליהו כשביקש מהרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט להתפטר מתפקידו.

כבר בשבת בבוקר, עת ביקר בחנות חזיר באשדוד, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הורה לצה"ל שלא להזמין את הרב יצחק יוסף לטקסים צבאיים, וזאת למרות שהרב לא הביע תמיכה בדרישה לפטר את אייזנקוט, אלא בעצם המאבק נגד שירות משותף, דעה שמוסכמת על גדולי ישראל כולם.

במפלגות החרדיות שמרו על שתיקה רועמת, מלבד חברי הכנסת יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי - כולם שתקו. גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. חלקם חשבו שמדובר באיום סרק.

אך כעת מתברר כי הרמטכ"ל מממש את האיום של שר הביטחון. בשעות הצהריים הייתה אמורה להתקיים פגישה בין הגר"י יוסף לרב הצבאי הראשי תת אלוף אייל קרים אך ברגע האחרון הפגישה בוטלה. "נכנסו לרב קרים פגישות חשובות ללוח הזמנים", נאמר ללשכת הרב הראשי.

העובדה שהרמטכ"ל הורה לבטל את הפגישה פורסמה סמוך לחצות לילה בכלי התקשורת, אך בדובר צה"ל סרבו להכחיש את הידיעה: "גם אם זה לא נכון, העובדה שצה"ל מסרב להכחיש - מלמדת עד כמה הקרע עמוק בין הרב לצה"ל, שבצה"ל מרוצים מהפרסום", אומר גורם ברבנות הראשית לאחר הדיווח הראשון בערוץ 7.

מנגד, גורמים בלשכת הגר"י יוסף טוענים כי לשכת הרב ביקשה לדחות את הפגישה במספר ימים בשל הלווייתו של ר' אליהו עובדיה ז"ל, אחיו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, שתתקיים היום בצהריים.

הפוליטיקאי היחיד שהגיב על החלטת רמטכ"ל לבטל את הפגישה היה ח"כ בצלאל סמוטריץ' שאמר: "הנחיית הרמטכ"ל לרבצ"ר לבטל פגישה שנקבעה עם הראשון לציון חמורה ומנוגדת לחוק. ע"פ החוק הרבצ"ר חבר מועצת הרבנות הראשית שבראשה עומד הרב הראשי שהם אמורים להיפגש ולעבוד ביחד. פוליטיקה של שר הביטחון ופקודות של הרמטכ"ל לא יכולים לגבור על חוק - אני קורא לרמטכ"ל להתעשת".

ברבנות הראשית יש מי שחש 'נטישה': "העובדה שראשי המפלגות החרדיות שותקים מאז החלטת ליברמן להחרים את הרב היא ביזיון. לאן נעלם דרעי? איפה ליצמן וגפני? הרב הראשי לישראל מוחרם ונרדף רק בגלל שאומר דעת תורה, לאן הגענו? אנחנו ברוסיה?".

יצוין כי רק לפני כשנה, עת הושבע הרב קרים לתפקידו בצה"ל, נאם הראשון לציון בטקס ההכתרה, התייחס לסערת השירות המשותף ואמר לרמטכ"ל: "ללכת עם האמת שלו ולקיים בעצמו לא תגורו מפני איש. ההלכה צריכה להיות נר לרגליו ללא שום סטיות ובכוחא דהיתרא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר