התגובה לביקור פנס

אבו מאזן ל'איחוד האירופי': הכירו במדינת פלסטין

הנשיא הפלסטיני יגיע היום למפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי שם יבקש מהם בהתרסה, לנוכח ביקורו של פנס בישראל והיחסים עם ארה"ב, להכיר במדינת פלסטין (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פלסטינים דורכים על תמונת פנס (צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90)

על רקע השפל ביחסים עם ארצות הברית הפלסטינים פועלים בכוונה בזמן ביקורו של מייק פנס בישראל: נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן יבקש היום (שני) מהאיחוד האירופי להכיר במדינת פלסטין. אבו מאזן יעשה זאת במהלך פגישתו עם שרי החוץ של מדינות האיחוד בבריסל, בירת בלגיה. כך מסר שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מאלכי, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

אל-מאלכי הוסיף כי "אבו מאזן מצפה משרי החוץ של האיחוד להכיר באופן קולקטיבי במדינה הפלסטינית", וזאת בתגובה להכרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. "זה חשוב מאוד", הוסיף אל-מאלכי.

אבו מאזן צפוי לסעוד היום עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, ועם 28 שרי מדינות האיחוד בשולי פגישתם החודשית. בתחילת החודש שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרי החוץ של האיחוד האירופי.

"אם האירופאים רוצים לשחק תפקיד, הם חייבים לפעול בהגינות כלפי שני הצדדים - וזה צריך להתחיל בהכרה במדינה הפלסטינית", הוסיף בכיר הדיפלומטים ברשות. הוא אמר גם כי אבו מאזן "נותר מחויב" לתהליך השלום במזרח התיכון, בתגובה לחשש מצד כמה מדינות באיחוד בעקבות נאומו של הנשיא הפלסטיני, שבו הכריז על "סוף" ההתחייבויות הפלסטיניות להסכם אוסלו.

אל-מאלכי אמר כי אבו מאזן יאמר לשרי החוץ של האיחוד: "לא אפרוש מתהליך השלום. אשאר מחויב לו, אך אני מכריז כי תמה הבלעדיות של ארצות הברית כמתווכת היחידה בתהליך השלום".

ביקורו של אבו מאזן באירופה מגיע על רקע הגעתו של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס לביקור במצרים, ירדן ובישראל – ביקור שהוחרם על ידי המנהיגים הפלסטינים בעקבות ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

במחאה על ביקורו של פנס בישראל הכריזה הרשות הפלסטינית על שביתה כללית ביום שלישי, שתכלול הן את הסקטור הפרטי והן את הסקטור הציבורי. רק מוסדות הרפואה יפעלו כרגיל. מערכת החינוך הפלסטינית תושבת חלקית ותפעל עד 12:00 בצהריים בלבד. תמונותיו של פנס ושל הנשיא טראמפ נשרפו בהפגנות ברשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר