נטו הוזלות

כחלון חתם על ביטול המכס לשורת מוצרים

שר האוצר כחלון חתם על צווים לביטול מכס על מוצרי הלבשה וטקסטיל, חשמל, תמרוקים, צעצועים ועוד. כחלון: "מחזירים את הכסף לאזרחים, מצמיחים את המשק ומוזילים את יוקר המחייה" (כלכלה)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר האוצר, משה כחלון, חתם על הצווים שיביאו לביטול המכסים על מספר רב של מוצרים במסגרת תכנית "נטו הוזלות". ביטול המכסים ייכנס לתוקף כבר בימים הקרובים בהוראת שעה שתוקפה עד ל- 31.12.18, ויכלול מוצרי ההלבשה ומוצרי טקסטיל נבחרים, מוצרי תאורה, מוצרי חשמל ביתיים וחלקיהם ובהם מקררים, מקפיאים, תנורי חימום ובישול, מערבלי מזון ועוד. כמו כן, יבוטל המכס על תמרוקים וקוסמטיקה, צעצועים ואביזרי ספורט.

הצווים נחתמו במסגרת התכנית הכלכלית "נטו משפחה" שמטרתה להקל על יוקר המחיה בישראל. בתום הוראת השעה ייבחנו אפקטיביות הצו ומידת השפעתו בהתחשב באילוצים פיסקאליים בהכנת תקציב המדינה לשנת 2019.

הפסד ההכנסות בגין ביטול המכסים עומד על כ-543 מיליון ₪ שמתווספים לביטול מיסי קנייה על מוצרי אלקטרוניקה בהיקף של 245 מיליון ₪, עליהם חתם כבר שר האוצר בחודש שעבר.

שר האוצר, משה כחלון אמר: "חתימת הצווים והשלמת המהלך הם המשך ישיר של המדיניות שלנו - להפחית מסים ומכסים, להחזיר את עודפי הגבייה לאזרחים ולהצמיח את המשק. שנת 2018 היא שנת תקציב רביעית ברציפות של הפחתות מסים ומכסים עבור האזרחים. המהלכים האלו מסייעים גם ליבואנים הקטנים והבינוניים וגם לצרכני הקצה. אנחנו כבר רואים את ההשפעות שלהם בצמיחה, בגידול בצריכה הפרטית ובהוזלות מחירים".

הצווים ייכנסו לתוקף עם פרסומם ברשומות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר