ברוך דיין האמת

אבל בקריית גת: נפטר המקובל הצדיק רבי ניסים מויאל זצ"ל

ברוך דיין האמת: מקריית גת מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של המקובל הצדיק רבי ניסים מויאל זצ"ל, והוא בן 83 בפטירתו. בשנה האחרונה אושפז רבות בבית החולים (חרדים)

הצדיק רבי ניסים מויאל זצ"ל (ארכיון. באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: בשעה האחרונה (שני) התקבלה הבשורה המרה על פטירתו של המקובל הצדיק רבי ניסים מויאל זצ"ל, והוא בן 83 בפטירתו.

במהלך השנה האחרונה אושפז הרב מויאל מספר פעמים בבית החולים לאחר שסבל מבעיות רפואיות לא מעטות.

לפני מספר חודשים אושפז במצב קשה מאוד לאחר שעבר אירוע מוחי. מקורביו ותלמידיו הרבים וכן תושבי קריית גת שנהנו מהשפעתו ומתורתו הרבו בתפילה עבורו אך הבוקר השיב את נשמתו לבורא.

מסע ההלוויה יצא הערב בשעה 20:00 מהישיבה ברחוב הגבורה 9 בקריית גת בדרכה לבית העלמין בקריית גת.

תנועת ש"ס הוציאה הודעת אבל מיוחדת, תחת הכותרת: "וי להאי שופרא דבלי בארעא", בה נאמר כי התנועה בראשות מועצת חכמי התורה, "מבכים מרה את הסתלקותו לשמי רום של האי גברא רבא, גאון התורה והקבלה, מקים עולה של תורה, ממעתיקי השמועה הגאון הצדיק המקובל רבי ניסים מויאל זצוק"ל, מייסד וראש מוסדות "כרם שלמה - למען שמו באהבה" בקריית גת, והוא בן פ"ג שנים בפטירתו.

"מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה ולכלל עם ישראל וה' ירפא את שבר עמו אכי"ר".

תולדותיו

הרב זצ"ל נולד במרוקו להוריו הרב שלמה ואמו מרת רחל ע"ה. סבו, הרב מסעוד מויאל, היה מקובל מפורסם שנרצח לפני למעלה ממאה שנים.

בצעירותו למד בסניף של ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש במרקש, הוא נסמך לרבנות במרוקו, והתמיד בלימוד תורת הקבלה.

לפני שישים שנה נישא לרבנית סימי, בתו היתומה של הרב ניסים בוגנים ז"ל. לפרנסתו עסק במלאכת השחיטה.

כעבור מספר שנים נכלא לאחר שארגן קבוצת יהודים לעלייה לארץ ישראל ועלה כעבור כשנה יחד עם אשתו ובתו הבכורה. עם עלייתו לארץ השתקע הרב בקריית גת.

לפני למעלה מ-35 שנים הקים ישיבה וכולל אברכים בעיר, בשם "כרם שלמה - למען שמו באהבה", בעקבות נדיב שתרם את ביתו לשם כך. מאוחר יותר הקים גם כולל לבעלי תשובה.

המונים היו פוקדים את ביתו של הרב לקבלת עצה וברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר