"פריצות" ו"תועבה" בירושלים

הנציגים החרדים והדתיים מעכבים תקציב ל'אירועי תרבות'

חברי מועצת העיר ירושלים של ש"ס, 'יהדות התורה' ו'הבית היהודי' עיכבו את אישור התקציב לשורת אירועי תרבות בתיאטרון ירושלים בשל מופעי פריצות • פינדרוס: "נתנגד גם במועצת העיר" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: חברי מועצת העיר ירושלים מש"ס, 'יהדות התורה' ו'הבית היהודי' מעכבים תקציב לשורת אירועי תרבות בתיאטרון ירושלים בשל מופעי פריצות, כך נודע ל"כיכר השבת".

בדיון שנערך אמש (ראשון) בועדת הכספים בעיריית ירושלים, אושרו תקציבים לשורת אירועים עבור כלל המגזרים, אולם כשביקשו לאשר את תכניות "פסטיבל ירושלים לאומנות", הכולל שורה של מופעי פריצות, קמו חברי המועצה מהמפלגות החרדיות והדתיות כאחד והחליטו לא לאשר את התקציב, למרות בקשת היועץ המשפטי של העירייה אלי מלכה.

בחודשים הקרובים צפויים להיערך שורה של אירועי תרבות בעיר, במימון גדול של המחלקה לתרבות בעיריית ירושלים, האירועים הובאו אמש לאישור בוועדת הכספים וחברי המועצה אישרו את ההצעות שהוגשו בזה אחר זה.

כשעלתה הבקשה לאשר "שכירת אולמות בתיאטרון ירושלים למטרת אירועי פסטיבל ירושלים לאמנויות" ו"במות חופשיות", קם חבר המועצה יוחנן ויצמן והציג בפני החברים את תוכן המופעים שנערכו בשנת 2017. החברים שנחשפו לכך כי מדובר במופעי פריצות סירבו לאשר תקציב לכל שורת אירועי הפסטיבל.

בשיחה עם חברי המועצה שנכחו בדיון, חלקם מספרים כי ההתנגדות הייתה מסיבות של פריצות, והיתר נמנעו/התנגדו משום שסירבו לאשר אירועים שלא היו בשקיפות מלאה על שלל תכניותיהם.

במסגרת מחאתם בוועדת הכספים, טענו חברי הקואליציה בפני חברי המועצה מהאופוזיציה ובפני היועץ המשפטי אלי מלכה כי לא יאשרו את מופעי הפסטיבל, הכולל לטענתם "מופעי פריצות", ו"תועבה", עד שיראו את כל תכני המופעים בשקיפות מלאה לצד הסרת מופעי הפריצות לאלתר.

מי שהובילו את ההתנגדות היו חברי המועצה דב קלמנוביץ, יוחנן ויצמן ופיני עזרא. אליהם הצטרפו: אברהם בצלאל, יצחק פינדרוס, יעל ענתבי, חגית משה ואליעזר ראוכברגר.

כעת, קיימת אפשרות כי ראש העיר ניר ברקת ינסה להעביר את ההחלטה בישיבת המועצה הקרובה ביום חמישי. "במידה וראש העיר יעלה את הנושא להצבעה במועצה הקרובה החרדים והדתיים יצביעו נגד", אומר ל"כיכר השבת", סגן ראש העיר יצחק פינדרוס. את דבריו מאשרים חברים מש"ס ומ'אגודת ישראל'.

חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "אין מקום לאשר תקציבים על אירועים ופסטיבלים כאשר בתקופה זו מאיימת חרב הפיטורין על אלפיים משפחות עובדי העירייה. על העירייה לתכנן מחדש את ספר התקציב ולקצץ בסעיפים שפחות חשובים מפת לחמם של עובדי העירייה המסורים".

המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ' הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "במסגרת הדיון בוועדת הכספים לא הציגו בפני חברי הועדה את תוכן האירועים בפסטיבל, דרשתי שיציגו בפנינו את תוכן ואופי האירוע, וכי לא נוכל לאשר תקציב ללא לראות את תכני האירועים בהם עלול להיות תוכן שאינו תואם את רוחנו".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי ועדת הכספים בעיריית ירושלים אישרה אמש תקציב של 150 אלף שקל לאירוע "שוברים שגרה" לבית, מבית עיתון "המבשר" שייערך בתאריך ו' אדר בבנייני האומה בירושלים, חברי האופוזיציה שנכחו באולם הוועדה התנגדו להעברת התקציב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר