מתקפת גז

דיווח: צבא אסד תקף עם גז כלור; הפצועים - ילדים

האכזריות של נשיא סוריה באשר אסד שוברת שיאים בכל פעולה מחדש. כעת, על פי הדיווחים, עשרות נפגעו בתקיפה האחרונה כשרוב הנפגעים הם ילדים קטנים (העולם הערבי)

אילוסטרציה (צילום: צילום מסך מטוויטר)

סוכנויות הידיעות מדווחות כי לפנות בוקר (שני) הפציצו כוחות צבא אסד את הכפר דומא שבסוריה באמצעות גז כלור, על פי עדויות שהגיעו מהאיזור עולה כי ההפצצה כללה תשעה טילים שהכילו את הגז, וגרמו לעשרות פצועים, רבים מהם ילדים, בכפר הנמצא בפרברים הצפוניים של דמשק.

זאת לא הפעם הראשונה בה משתמש צבא אסד הידוע באכזריותו בגזים רעילים, במסגרת הלחימה בסוריה השתמש עד כה מספר פעמים בנשק כימי. כך למשל בחודש אפריל בשנה שעברה בעת שתקף המשטר את העיר אידליב, הנמצאת בצפון המדינה, אז נהרגו לפחות 110 בני אדם. ובשנת 2013, בעקבות הפצצה כימית קשה של המשטר על גוטה, פרבר של דמשק, בו נהרגו לפי הערכות שונות למעלה מ-1000 בני אדם, בהם ילדים רבים.

כמו כן בשנת 2016 השתמש הצבא הסורי באמצעות פצצות שהכילו גז כלור עמדות בחאלב וגרמו לפציעתם של עשרות רבות - ובהם בני נוער וילדים. על פי הדיווחים, עמדות ומוצבים של ארגוני המורדים הותקפו באמצעות פצצות שהכילו גז כלור וכ-80 בני אדם נפגעו כתוצאה מהתקיפה הקשה.

ההפצצה אירעה כמה שעות לאחר שנכנסו כוחות קרקע טורקיים למחוז עפרין שבצפון סוריה במסגרת מאמצם לטהר את האזור מכוחות כורדיים הנתמכים על ידי ארה"ב והמערב. ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, הסביר כי אחד היעדים המרכזיים הוא לבסס רצועת ביטחון בעומק של ‭ 30‬ק"מ.

מבצע "ענף זית" שהחל שלשום הצליח לעורר עליו ביקורת בינלאומית נרחבת. ארה"ב הביעה אתמול דאגה מהמצב וקראה למנהיגים באנקרה "להפגין איפוק ולהבטיח כי פעילותה הצבאית תוגבל בהיקפה ובמשך זמנה". כמו כן, קרא הממשל בוושינגטון לטורקים להימנע מפגיעה באזרחים. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לאחר שצרפת קראה לכנס ישיבת חירום בנושא, ואיראן קראה לסיום מהיר של המבצע וטענה כי הפעולה הטורקית עלולה לסייע ל"ארגוני טרור" באזור, כך ציין דובר משרד החוץ האיראני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר