"מסר פשוט מהלב"

השגרירות, ירושלים ואיראן • הנאום של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בכנסת

ירושלים בירת ישראל, 70 שנה למדינה, "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", הסכם הגרעין ואיראן, הרשות הפלסטינית, הר הבית והכותל • עיקרי נאום סגן נשיא ארה"ב מייק פנס (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מייק פנס במליאת הכנסת (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת )

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נשא בצהריים (שני) נאום היסטורי במליאת הכנסת וזכה לתשואות ולמחיאות כפיים מראש הממשלה, השרים ורוב חברי הכנסת.

סגן הנשיא פנס אמר בנאומו: "יש לי את הכבוד לנאום כאן בירושלים בירתה של מדינת ישראל. תודות להנהגתו של מהנשיא טראפ הקשרים והידידות ביננו חזקים יותר. אני כאן למסור לכם מסר פשוט מהלב של האנשים בארה"ב שאמריקה עומדת לצידכם. אנחנו עומדים עם ישראל היות והערכים שלכם הם הערכים שלנו והמאבק שלה הוא המאבק שלנו".

"אנחנו מאמינים בטוב על פני רע", הוסיף פנס, "בטוב על פני רשע ובחירות על פני דיקטטורה. זה מה שהאמריקנים תמיד עשו. בהיסטוריה של העם היהודי תמיד ראינו את סיפורה של אמריקה. סיפור שליציאת מצרים, של יציאה מרדיפה לחירות, סיפור שמראה את העוצמה של האמונה וההבטחה של התקווה. העם היהודי החזיק בהבטחה לשוב לארץ ישראל והחזיק בה אפילו בלילות החשוכים והארוכים ביותר".

סגן הנשיא הוסיף: "אנחנו מעריצים את השאיפה שלכם לחזור לארץ אבותיכם אחרי הרבה שנים ,אפילו שגירשו אתכם, תמיד האמנתם שתחזרו לארצכם.במשך הגלות שלכם דרך רדיפות ופוגרומים היהודים תמיד האמינו, אפילו בימים הכי קשים. מחר כשאעמוד עם אשתי ביד ושם לתת כבוד לששת המיליונים הקדושים שנרצחו בשואה אנחנו נשאתה איך אחרי הם קמו לתחייה מהאפר ובנו את עצמם מחדש ובנו את המדינה היהודית מדינת ישראל".

בשלב הזה ציטט פנס את ברכת "שהחיינו": "באפריל נציין את יום ההולדת השבעים של מדינת ישראל, ועל זה צריך לברך", ואז אמר פנס בעברית: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה"

סגן הנשיא התייחס להצהרת טראמפ בדבר ירושלים ואמר: " עדיין לא סיימנו את העבודה וממשל אחר ממשל סירב להכיר בירושלים כמדינה והנשיא טראמפ עשה זו ועמד במילתו לאמריקאים וסוף סוף הכיר בירושלים כבירתה של ישראל. בכך ארה"ב בחרה בעובדות על פני בדיות וזה הבסיס היחיד לשלום אמת. בשבועות הקרובים הממשל שלנו יכין את התכנית להעברת השגרירות והשגרירות תיפתח לפני סוף השנה הבאה. הנשיא עשה זו מתוך אינטרס אמריקאי אבל גם הבהיר שההחלטה הזו היא לטובת השלום. אנחנו הכרנו בעובדה וזה מה שיביא לשלום ארוך וצודק."

באשר למשא ומתן המדיני אמר מייק פנס: "בהכרזתו על ירושלים הנשיא גם קרא לכל הצדדים לשמור על הסטטוס קוו, כולל בהר הבית וגם אמר שאין לנו שום החלטה לגבי הגבולות הסופיים, אם שני הצדדים יסכימו ארה"ב תתמוך בפתרון שתי המדינות אנחנו יודעים שהישראלים רוצים בשלום ואנחנו יודעים שאנחנו לא צריכים להטיף לישראל על מחיר המלחמה שהם כבר שילמו. ראש הממשלה שלכם יודע את זה כשהוא עצמו כמעט נהרג ואחיו יוני נהרג במבצע אנטבה.

"אתם יודעים את המחיר ומה שהשלום יכול להביא לכם לילדכם ולדורות הבאים.ארה"ב מעריכה את זה שהממשלה שלכם מוכנה להמשיך את המשא ומתן וקוראת לפלשתינים לחזור לשולחן. ולדיאלוג. אנחנו יודעים שהשלום ידרוש הרבה פשרות אבל אתם יכולים להיות בטוחים שארה"ב לא תתפשר בענייני צרכי הביטחון של ישראל. כל הסכם יצטרך לדאוג שישראל תוכל להגם על עצמה בכוחות עצמה".

סגן נשיא ארצות הברית הצהיר שוב כי ארה"ב לא תאריך את הסכם הגרעין עם איראן ואמר: "נעבוד עם ישראל כדי להילחם במממנת המובילה של הטרור - איראן. העולם רואה שוב את המשטר הברוטלי של איראן, דיקטטורה שמדכאת את אזרחיה. איראן תמכה בטרור שהגיע למפתן דלתה של ישראל וגרוע מכל - היא המשיכה בתוכנית הגרעין שלה. לפני שנתיים הממשל הקודם חתם על הסכם עם איראן שרק דוחה את היום שבו היא תוכל להשיג נשק זה. ההסכם הזה הוא אסון וארה"ב לא תתמוך יותר בהסכם הזה, שנולד בחטא. אני מבטיח לישראל, לכל המזרח התיכון ולעולם: ארה"ב לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר